arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

آثار جبران ناپذیر دیابت بر چشم‌ها

مردی 45 ساله هستم مدتی پیش دچار کاهش وزن ناگهانی شدم. بعد از انجام آزمایش‌های مختلف مشخص شد به دیابت نوع دو مبتلا شده‌ام. پزشک برای کنترل بیماری برایم دارو تجویز کرد. همچنین خواست که به یک متخصص چشم هم مراجعه کنم اما چند ماه پیش که به بینایی سنجی مراجعه کرده بودم دید چشم مرا ده دهم اعلام کرد. آیا با وجود این باز هم باید به چشم‌پزشک مراجعه کنم؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متأسفانه یکی از آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری که بیماری دیابت برجای می‌گذارد آسیب به شبکیه و قسمت قدامی چشم است. بهتر است بدانید که داشتن دید ده دهم به معنی در امان ماندن از عوارض چشمی دیابت نیست. این بیماری عروق شبکیه چشم را تخریب می‌کند. در چنین شرایطی چشم سعی می‌کند با ایجاد عروق ریز وظایف خود را انجام دهد اما این عروق ریز و نابجایی براحتی پاره شده و به خونریزی‌ و کاهش دید بیمار منجر می‌شود.


به گزارش انتخاب؛ متأسفانه با وجود هشدار‌های مکرر بسیاری از مبتلایان به دیابت به‌دلیل داشتن دید کامل و کافی معاینات چشم پزشکی را جدی نمی‌گیرند و هنگامی که کار از کار گذشته و چشم آنها دچار آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر شده به پزشک مراجعه می‌کنند.

بهتر است بدانید که در صورت پیشرفت بیماری و گسترش آسیب‌های ناشی از آن دیگر نمی‌توان دید بیمار را به حالت اولیه بازگرداند. به عبارت ساده‌تر آسیب‌های چشمی ناشی از دیابت قابل جبران نیست و تنها می‌توان آنها را کنترل کرد از این‌رو شما باید معاینات دوره ای چشم‌پزشکی را جدی بگیرید.

منبع : روزنامه ایران

نظرات بینندگان