arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

قلعه‌نویی و شفر به‌دنبال۳ امتیاز آسیایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می‌شود.تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در رقابت‌های امروز به مصاف حریفان آسیایی خود می‌روند.

قلعه‌نویی چه گفت؟
امیر‌قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الوحده حاضر شد و اظهار کرد: «از لحاظ روانی بازیکنانم را آماده این دیدار کرده‌ام تا بتوانیم مقابل الوحده همانند بازی قبل ظاهر شویم و این تیم را شکست دهیم. در طول هفته روی نقاط ضعف‌مان کار و آنها را برطرف کردیم. دوشنبه بازی حساسی پیش‌رو داریم و می‌خواهیم صعودمان را قطعی کنیم.» قلعه‌نویی ادامه داد: «ما این گونه بازی‌ها را به ۶ بخش تقسیم می‌کنیم. ما سه بخش این بازی‌ها را گذرانده‌ایم و سه بخش دیگر آن پیش روی ماست. الوحده را آنالیز کردیم و می‌دانیم که انسجام خوبی دارد.‌این تیم بازیکنان خطرناکی به‌خصوص در ۵۰ متر رو به جلویش دارد. همچنین بازی رفت خودمان مقابل این تیم را هم آنالیز کردیم و به نقاط ضعف‌مان پی بردیم. سعی می‌کنیم این نقاط ضعف را در بازی دوشنبه برطرف کنیم.» او درباره حساسیت بازی دوشنبه گفت: «اصلا چنین چیزی نیست که بازی آسانی را در پیش داشته باشیم.‌می‌دانیم الوحده بسیار قوی است. درست است که الوحده در گروه خود امتیازی نگرفته اما ما از قدرت این تیم مطلع‌ایم و نتایج این تیم در لیگ و جام حذفی نشان‌دهنده این مساله است. اگر ما بتوانیم دوشنبه از سد الوحده عبور کنیم تا حدود زیادی صعود ما مسجل خواهد شد. این تیم همیشه قابل احترام است و من با شرایط جدول کاری ندارم.» او ادامه داد: «ما از نظر روحی روانی و تاکتیکی آماده‌ایم زیرا می‌دانیم این تیم با تمام قوا به میدان خواهد آمد.‌شاید الوحده خسته باشد اما ما حداکثر قدرت تاکتیکی خود را به‌کار خواهیم گرفت. ما برای هر شرایطی بازیکنان خود را از لحاظ فنی و روحی آماده کرده‌ایم.» قلعه‌نویی درباره بازیکنانی که دوشنبه در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت،گفت:«طبیعتا بازیکنان خارجی‌ای که داریم سطحی بالاتر از سایر بازیکنان‌مان دارند که البته الوحده نیز از این قضیه مستثنی نیست و چهار بازیکن خارجی خوب دارد. زمانی که من سرمربی تیم ملی ایران بودم اسماعیل مطر که آن زمان جوان‌تر بود، به‌خوبی در این تیم و تیم ملی قطر می‌درخشید. بازی رفت توانستیم او را کنترل کنیم.» سرمربی ذوب‌آهن اضافه کرد: «یادم می‌آید زمانی که سرمربی تیم ملی بودم متسو نیز سرمربی امارات بود. ما در ابوظبی برابر هم قرار گرفتیم و تیم ملی ما ۲ بر صفر برنده شد و من به برونو متسو گفتم که تیم خوبی دارد».

صحبت‌های شفر



وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل العین گفت: «همه می‌دانید که ما دوشنبه یک بازی مهم را پیش‌روی داریم. او افزود: مشخص است که ما این شانس را داریم که رده نخست را در گروه حفظ کنیم. دیروز در اینترنت درباره دایو زدن بازیکنان در لیگ انگلستان چیز جالبی دیدم. مشکل تنها داور نیست بلکه از بازیکنان هم این عمل اتفاق می‌افتد. در آنجا یک بازیکن را که دایو زده بود دو جلسه محروم کردند. داور چه کاری می‌تواند بکند؟ من همیشه حامی داوران هستم. داور قبلی از مالزی بود و شاید برای او سخت بود آن بازی ولی برای او آرزو می‌کنم بهتر از این شود.» سرمربی استقلال گفت: «امیدوارم دوشنبه ورزشگاه پر شود و هواداران خوشحال باشند. ما مجید حسینی را دوشنبه نداریم. هواداران استقلال بهترین هوادارانی هستند که من دیده‌ام. از آنها می‌خواهم از لیزر و یا بمب‌های کوچک استفاده نکنند. از همه می‌خواهم بیایند تا پیروز شویم.» شفر در پاسخ به این سوال که چرا کادر فنی استقلال اعتراضی به داور در بازی قبلی در طول بازی نکرد؟ اظهار کرد: «این را باید بگویم که بازیکنان ما شخصیت بالایی دارند و نمی‌خواهند که به سمت داور بروند و او را تحت فشار قرار دهند. دو بازیکن حریف داور را تحت فشار گذاشتند تا پنالتی بگیرند. ما چنین تیمی نیستیم. من خوشحالم که داور نیستم و ما باید به او کمک کنیم تا بتواند بهتر قضاوت کند. داوری کردن کار سختی است. الان فقط بحث دو امتیاز نیست بلکه دو بازیکن ما کارت زرد گرفتند که مستحق آن نبودند. کنفدراسیون آسیا باید این روند را متوقف کنند.»

وی درباره کری‌خوانی العینی‌ها برای استقلال گفت: «این طبیعی است.‌ما هم نمی‌گوییم که مثلا به العین می‌رویم تا ببازیم.‌الان کایو را ندارند.‌شاید بیش‌تر دنبال ضد حمله باشند. بازیکنان بسیار خوبی دارند و کار ما سخت است و باید بهتر از بازی رفت بازی کنیم.» او در پاسخ به این سوال که چرا تیمش وقتی جلو می‌افتد به دفاع می‌رود؟ بیان کرد: «ما مقابل العین کمی عقب‌نشینی داشتیم ولی در مقابل الهلال این اتفاق نیفتاد. در نیمه دوم بازی با الریان هم اینگونه بود. در بازی با پرسپولیس این اتفاق افتاد چون حریف پاس بلند می‌فرستاد. در بازی آخر همه می‌دانیم که بازی سختی داشتیم. همه بازیکنان ما می‌دانند چه کاری باید دوشنبه ارائه دهند.» شفر در پاسخ به این سوال که دخترش گفته وقتی به ایران می‌آید که به ورزشگاه برود؛ نظر شما چیست؟ گفت: «من نمی‌توانم بگویم دخترم چه چیزی می‌خواهد یا نمی‌خواهد.» وی درپاسخ به این سوال که از بین رحمتی و حسینی چه کسی دوشنبه درون دروازه قرار می‌گیرد؟ گفت: «دوشنبه ببینیم چه می‌شود.» سرمربی استقلال در پایان افزود: «نکته آخر اینکه مهم است هواداران‌مان لیزر یا مواد محترقه نیاورند. در ورزشگاه باید با صبر و لبخند حاضر بود تا بتوانیم بابت سه امتیاز جشن بگیریم».

نظرات بینندگان