arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

اعتماد به نفس به سبک صاحب نظریه «خدای گیلاس»؛ وقتی کواکبیان خود را «عیار اصلاحات» می‌داند!

ساعاتی پیش، مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری و نماینده مردم تهران، در ادعایی عجیب که حاکی از اعتماد به نفس منحصر به فرد اوست، خود را «عیار اصلاح‌طلبی» خواند؛ ادعایی که حتی رهبران این جبهه نیز، نمی توانند مدعی آن باشند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعتماد به نفس به سبک صاحب نظریه «خدای گیلاس»؛ وقتی کواکبیان خود را «عیار اصلاحات» می‌داند!

ساعاتی پیش، مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری و نماینده مردم تهران، در ادعایی عجیب که حاکی از اعتماد به نفس منحصر به فرد اوست، خود را «عیار اصلاح‌طلبی» خواند و گفت: برخی می‌گویند ربیعی عضو ستاد میرحسین بوده لازم است بگویم که عیار اصلاح‌طلبی ما هستیم نه شما؛ ما ربیعی را صددرصد اصلاح‌طلب می‌دانیم و بر اساس رأی‌گیری مشخص شد که فراکسیون امید مخالف استیضاح است؛ چرا از زبان ما حرف می‌زنید.

به گزارش «انتخاب»، این اظهارنظر از سوی صاحب نظریه «خدای گیلاس» اندکی عجیب به نظر می‌رسد؛ کواکبیان توضیح نداده که عنوان عیار اصلاحات را چگونه صاحب شده و برچه اساس چه متری، اصلاح طلبی افراد را می سنجد؟! این عنوان همانقدر مضحک است که برخی او را با استعانت از جمله ی منحصر به فرد و هنرمندانه اش در مورد کیارستمی، به شوخی «گیلاس اصلاحات» می خوانند!

مواضع اینچنینی کواکبیان تا کنون بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته؛ با این وجود این اولین بار است که وی به این صراحت خود را معیار اصلاح طلبی می داند؛ سخنی که کمتر کسی از میان احزاب مختلف اصلاح طلب مدعی آن شده است.

گفتنی است بسیاری از اصلاح طلبان بر گستردگی این طیف و قائم به اشخاص نبودن آن تاکید دارند و معلوم نیست اظهارات کواکبیان بر چه اساسی بیان شده است.

مصطفی کواکبیان دبیرکل و بنیانگذار حزب مردمسالاری است. مردمسالاری بیش از آنکه به عنوان یک حزب شناخته شده باشد، صرفا به عنوان تشکیلاتی متعلق به کواکبیان شناخته شده و به جز یک نام و کنگره سالانه، اثر خاصی بر فضای سیاسی کشور ندارد.

نظرات بینندگان