arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

گمانه زنی‌ها در خصوص محل دیدار «ترامپ» و «کیم جونگ اون»

تحلیلگران و ناظران با معرفی موقعیت‌های مختلف به گمانه زنی درباره بهترین مکان برای دیدار تاریخی مقامات کره شمالی و آمریکا پرداخته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گمانه زنی‌ها در خصوص محل دیدار ترامپ و کیم جونگ اون

تحلیلگران و ناظران با معرفی موقعیت‌های مختلف به گمانه زنی درباره بهترین مکان برای دیدار تاریخی مقامات کره شمالی و آمریکا پرداخته‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، با اعلام خبر دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گمانه زنی‌ها در خصوص محل نخستین دیدار آن‌ها افزایش یافته است.

در حالی که هنوز زمان و مکان دقیق این دیدار مشخص نشده است تحلیلگران و ناظران با معرفی موقعیت‌های مختلف و بررسی معایب و مزایای آن به گمانه زنی درباره بهترین مکان برای دیدار تاریخی مقامات کره شمالی و آمریکا پرداخته‌اند.

در ادامه به برخی از مکان‌های مهم برای این دیدار اشاره شده است.

منطقه امنیتی مشترک پانمونجوم
یکی از مکان‌های مورد بحث برای دیدار تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون، منطقه امنیتی مشترک پانمونجوم در مرز کره شمالی و جنوبی است. منطقه امنیتی مشترک پانمونجوم، تنها محلی است که نیرو‌های نظامی دو کره مقابل یکدیگر می‌ایستند.یک مقام رسمی در کاخ آبی ریاست جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه گفت: مکان‌هایی همچون سوئیس، سوئد یا جزیره ججو بسیار مورد توجه هستند، ولی منطقه امنیتی مشترک پانمونجوم تنها محلی است که به صورت جدی بررسی می‌شود.

در حالی که برخی از منتقدان اعلام کردند منطقه امنیتی مشترک پانمونجوم، بیشتر سمبل جنگ میان دوکره و تنش‌های طولانی مدت است تا محلی برای امضای توافق صلح، عده‌ای به شمارش مزیت‌های این مکان پرداخته‌اند. منطقه امنیتی مشترک پانمونجوم از دو مزیت برخوردار است: نخست اینکه دیدار ترامپ و کیم جونگ اون به دور از حضور نیرو‌های امنیتی برگزار می‌شود و دوم اینکه دو طرف در منطقه‌ای خارج از پایتخت‌های خود دیدار می‌کنند.

کیم جونگ اون قرار است در آوریل سال جاری میلادی با «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی در این مکان دیدار کند. به همین منظور تحلیلگران این منطقه را برای دیدار ترامپ و کیم مناسب می‌دانند.

جزیره ججو
مکان دیگری در کره جنوبی که برای دیدار سران واشنگتن و پیونگ یانگ مطرح شده، جزیره ججو است. این جزیره در ساحل جنوبی کره جنوبی قرار دارد و دسترسی به آن از طریق قایق یا هواپیما آسان است. این جزیره میزبان مجمع سالیانه «صلح» است که دور جدید آن در ماه مه برگزار خواهد شد.
فرماندار جزیره ججو نیز با انتشار بیانیه‌ای این جزیره را محلی ایده آل برای نشست مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ توصیف کرده است.

اروپا
کشور‌های مختلف اروپا از جمله سوئیس و سوئد به عنوان مکان‌های بی طرف برای این نشست مطرح شده‌اند. هر دو کشور از امتیازات بین المللی برخوردار هستند و نقش مهمی در تنظیم روابط دو کره پس از آتش بس سال ۱۹۵۳ دارند.
کیم جونگ اون در دهه ۱۹۹۰ در سوئیس تحصیل کرده است و نخست وزیر سوئیس نیز آمادگی خود را برای میزبانی این نشست اعلام کرده است.

آسیا
شهر‌هایی همچون پکن، سنگاپور، هانوی و حتی اولان باتار در مغولستان برای برگزاری نشست سران آمریکا و پیونگ یانگ مطرح شده‌اند. پکن از بزرگترین حامیان پیونگ یانگ است و تاکنون میزبان نشست‌های چند جانبه با کره شمالی بوده است. با این حال، ترامپ اجازه نخواهد داد بزرگترین رقیبش به واسطه این دیدار در مرکز توجه بین المللی قرار بگیرد.

پیونگ یانگ یا واشنگتن
به عقیده کارشناسان، پیونگ یانگ یا واشنگتن نمی‌تواند یک مکان بی طرف برای دیدار ترامپ و کیم باشد. رهبر کره شمالی پس از آنکه در سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید از کشورش خارج نشده است. همچنین تاکنون هیچ رهبر کره شمالی به آمریکا سفر نکرده است. بدون شک، با برگزاری این دیدار در واشنگتن یا هر شهر دیگر آمریکا مخالفت می‌شود.

مذاکرات پیشین بین آمریکا و کره شمالی در پیونگ یانگ برگزار شد و مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین آمریکا در سال ۲۰۰۰ در پایتخت کره شمالی و با کیم جونگ ایل دیدار کرد که انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشت. بدون شک ترامپ نیز حاضر به سفر به پیونگ یانگ نخواهد شد و این دیدار به اجبار در محلی غیر از پایتخت‌های دو کشور برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان