arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

مرکل: اتحادیه اروپا موضع یکپارچه ای در مورد روسیه اتخاذ می کند

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از برلین گزارش داد: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا در قبال حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس در انگلیس، موضع واحدی در مورد مسکو اتخاذ می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکل: اتحادیه اروپا موضع یکپارچه ای در مورد روسیه اتخاذ می کندبراساس این گزارش، مرکل با اشاره به نشست هفته آینده سران اروپایی افزود: ما یافته های دولت انگلیس را خیلی جدی تلقی می کنیم و دیدگاه مشترکی را در اروپا ارائه می دهیم.


مرکل گفت: ما نمی توانیم در حال حاضر همه ارتباط هایمان را (با مسکو) به طور ناگهانی قطع کنیم و باید همچنان با روس ها به رغم همه اختلاف نظرهای موجود، گفت و گو کنیم. 


اخبار منتشر شده در روز جاری از وخامت سطح روابط بین لندن و مسکو حکایت داشت. دولت انگلیس در پی مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس دو جانبه پیشین روس با گاز اعصاب در جنوب این کشور، مسکو را مسئول این حادثه برشمرد. اما روسیه دخالت در این مساله را رد و اعلام کرد که انگلیس مسبب وخامت مناسبات میان دو کشور است. 


لندن در واکنش به مسمومیت جاسوس پیشین روس، اعلام کرد که 23 دیپلمات روسیه را اخراج می کند. سفارتخانه روسیه در لندن نیز تصمیم انگلیس را در واکنش به مسمومیت این جاسوس پیشین، محکوم کرد و این اقدام را خصمانه خواند.


به گزارش ایرنا؛ اسکریپال که در سال 2006 در روسیه به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس به 13 سال حبس محکوم شد، متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس قرار داده است.


وی در سال 2010 در جریان تبادل جاسوسان میان آمریکا و روسیه، به انگلیس پناهنده شد. مسکو در این معامله، چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس غربی مبادله کرد. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان