arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

4بدافزار جدید در لپ‌تاپ‌های اپل کشف شد

طی دو ماه نخست سال جاری میلادی، چهار مورد حمله بدافزاری جدید به سیستم عامل iOS لپ‌تاپ مک‌بوک ایر اپل کشف و گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

4بدافزار جدید در لپ‌تاپ‌های اپل کشف شد

 طی دو ماه نخست سال جاری میلادی، چهار مورد حمله بدافزاری جدید به سیستم عامل iOS لپ‌تاپ مک‌بوک ایر اپل کشف و گزارش شده است.

به گزارش انتخاب؛ گزارش‌های موسسه MalwareBytes حاکی است که تعداد حملات بدافزاری و سایبری به لپ‌تاپ مک بوک ایر اپل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۶ میلادی، ۲۷۰ درصد رشد و افزایش یافته است.

در این گزارش‌ها همچنین آمده است که تنها در دو ماه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، چهار مورد حمله جدید بدافزاری به مک بوک ایر اپل کشف و ثبت شده است.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از این حملات سایبری توسط خود کاربران مک‌بوک ایر کشف شده‌اند و متخصصان سایبری و امنیتی نتوانسته‌اند به وجود بدافزار و حفره‌های امنیتی موجود در این لپ‌تاپ پی ببرند.

این موسسه امنیتی همچنین اعلام کرده است که بدافزارهای مربوطه و یافت شده به منظور نفوذ به خدمات آنلاین بانکی، آمازون و آی کلود کاربران مک بوک ایر وارد رایانه شخص قربانی شده و از حساب‌های کاربری، بانکی و اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها سوءاستفاده می‌کرده‌اند.

به نوشته وب سایت آی تی پرو، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان