arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
پس از نشست چهارجانبه در باکو

ظریف: ایرانیان به زودی برای سفر به آذربایجان ویزای فرودگاهی استفاده خواهند کرد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در حال حاضر ایرانیان برای سفر به ترکیه و گرجستان احتیاج به گرفتن روادید ندارند و به زودی هموطنان ما برای گذراندن تعطیلات در کشور آذربایجان می‌توانند از ویزای فرودگاهی استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: ایرانیان به زودی برای سفر به آذربایجان ویزای فرودگاهی استفاده خواهند کرد

محمدجواد ظریف ظهر روز پنج‌شنبه بعد از شرکت در اولین اجلاس همکارهای چهارجانبه ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان که در شهر باکو برگزار شده بود، در یک نشست خبری مشترک با همتایان خود، با تشکر از میزبانی کشور آذربایجان جهت برگزاری این نشست، تصریح کرد: ما نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای هستیم. ما تاکید داریم که باید منطقه قوی داشته باشیم و در قالب همکاری‌های دوجانبه، سه‌جانبه،‌ چهارجانبه و منطقه‌ای، منطقه ما به منطقه قوی تبدیل می‌شود.

به گزارش انتخاب؛ این دیپلمات عالیرتبه کشورمان با بیان این‌که «ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان دارای سوابق تاریخی و جغرافیایی هستند»، ادامه داد: همکاری‌های چهارجانبه این کشور می‌تواند زمینه‌ساز صلح و ثبات در منطقه باشد و زمینه را برای همکاری‌های بیشتر بین کشورهای منطقه بر اساس احترام به حقوق بین‌الملل و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها فراهم کند.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که «این همکاری‌ها زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر در منطقه شود»، اظهار کرد: در بیانیه باکو در جریان برگزاری اولین اجلاس همکاری‌های چهارجانبه ایران، گرجستان، ترکیه و آذربایجان به این موضوع اشاره شد که کشورهای فوق می‌توانند همکاری‌های خوبی در حوزه ترانزیت،‌ انرژی، گردشگری، صنعت و تکنولوژی داشته باشند. این همکاری‌ها می‌تواند به توسعه چهار کشور و دیگر کشورهای منطقه کمک کند.

وی به اهمیت همکاری‌های چهار کشور در حوزه انرژی و ترانزیت اشاره کرد و افزود: در زمینه گردشگری نیز زمینه برای رفت و آمد شهروندان چهار کشور تسهیل شده است. ما در جمهوری اسلامی ایران با ترکیه و گرجستان مقررات لغو رواید را داریم و به زودی ایرانیان می‌توانند برای سفر به آذربایجان از ویزای فرودگاهی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات عالیرتبه کشورمان بار دیگر برگزاری این‌گونه اجلاس‌های چندجانبه را حرکتی خوب عنوان کرد و افزود: در جلسات آینده در مورد زمینه همکاری در هر یک از حوزه‌های مورد اشاره گفت‌وگوهای بیشتری خواهیم داشت و امیدواریم از طریق این همکاری‌ها زمینه را برای ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز پنج‌شنبه برای شرکت در این اجلاس به باکو سفر کرد.

نظرات بینندگان