arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال ۹۷

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی کشور خبر داد و گفت: امسال ۲۴ میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر رضا مسائلی امروز (۲۴اسفند) در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ۲۷۰۰ قلم تجهیزات پزشکی در کشور گفت: در حال حاضر هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور فعال است.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت و ارتقای روز افزون تجهیزات پزشکی تولید داخل اظهارکرد: همه کشورهای توسعه یافته امروز مسیری را که در آن قرار گرفته‌ایم طی کرده‌اند و این گونه نبوده که از روز اول کیفیت تولید آنها بالا باشد بلکه این کار به مرور انجام شده است.
وی افزود: کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل نیز روز به روز در حال افزایش است و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.
مسائلی در ادامه گفت: در جلسه سازمان توسعه تجارت وزارت بهداشت درخواست افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی را داد و بر این اساس سال آینده صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی هدفگذاری شده است. این ظرفیت در کشور وجود دارد و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی کشور از جمله شرکت‌های استان کرمانشاه در این راستا باید تلاش خود را مضاعف کنند.
مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید هرکس در هرجایی که هست احساس مسئولیت و تلاش خود را بیشتر کند.
وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه گفت: نباید در درگیری‌های روزمره، مشکلات مردم این مناطق فراموش شود.
مسائلی در پایان اظهارکرد: وزیر بهداشت حساسیت ویژه‌ای در رسیدگی به این مناطق دارند و در این زمینه نماینده ویژه تعیین کرده‌ است. مسئولان دانشگاه نیز باید حساسیت ویژه در این زمینه داشته باشند و بصورت مستمر خدمات رسانی به این مناطق را در دستور کار قرار دهند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان