arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

مسکو: شرکای ما در لندن عصبی هستند/ گویا موضوعی برای پنهانکاری وجود دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات امروز وزیر دفاع انگلیس، مقامات لندن را عصبی و نگران خواند و گفت ظاهرا لندن چیزی برای مخفی کردن دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسکو: شرکای ما در لندن عصبی هستند

 «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه پس از انتشار اظهارات شدیداللحن وزیر دفاع انگلیس علیه روسیه گفت که این بیانات مبنی بر اینکه روسیه نباید اقدام متقابل اتخاذ کند نشان‌دهنده این مسئله است که «شرکای ما عصبی هستند».

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه پیامی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، گفت: «وزیر دفاع انگلیس گفته است که روسیه باید گم و خفه شود، این اظهارات نه تنها نشان داد که شرکای ما در انگلیس نگران و عصبی هستند بلکه چیزی برای پنهان کردن دارند».

«گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس امروز پنج‌شنبه در اظهاراتی توهین‌آمیز که نشانه اوج گرفتن اختلاف کشورش با مسکو است، گفت روسیه «باید گم و خفه شود».

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که در تلافی اقدام لندن در اخراج دیپلمات‌های روس از انگلیس، مسکو نیز به زودی دیپلمات‌های بریتانیا را اخراج خواهد کرد.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در سخنرانی خود مقابل پارلمان این کشور گفت که 23 نفر از دیپلمات‌های روس که گمان می‌شود وابسته به اطلاعات روسیه باشند، از بریتانیا اخراج خواهد کرد.

زاخارووا امروز پنج‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود، این اقدام لندن را احمقانه و غیرمسئولانه توصیف کرده بود.

هفته گذشته یک جاسوس دوجانبه روسی‌تبار به همراه دختر 33 ساله‌‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرده بود که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند. این دو در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

انگلیس این اتفاق را اقدامی از جانب روسیه دانسته و روز گذشته اعلام کرد 23 دیپلمات روس از انگلیس اخراج می‌شوند. همچنین سفر وزیر خارجه روسیه به انگلیس لغو شد. روسیه در مقابل این اتهامات را رد کرده و گفته است انگلیس با این اتهامات قصد در انحراف جامعه جهانی دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان