arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
ادعای جدید گوگل حقیقت دارد ؟

اندروید از ios  ایمن تر است!

شرکت گوگل  در چهارمین گزارش سالانه‌ خود با محوریت  امنیت اندروید اعلام کرده اندروید از ios  ایمن تر است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل  در چهارمین گزارش سالانه‌ خود با محوریت  امنیت اندروید اعلام کرده اندروید از ios  ایمن تر است .

 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از اینگجت، گوگل اخیرا گوگل‌پلی پروتکت را معرفی کرد. این سامانه تنها برای  سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است. یادگیری ماشینی گوگل ۶۰.۳ درصد از اپلیکیشن‌های مضر را در فروشگاه پلی‌استور شناسایی کرده است و غول دنیای جستجو انتظار دارد این رقم اضافه تر شود .

نگاهی به این آمارها دورنمایی هراس انگیز از اندروید به مخاطب ارائه می دهد اما موضوع کاملا برعکس است .طی سال ۲۰۱۶ احتمال دانلود یک اپلیکیشن مضر ۰.۰۴ درصد بود .گوگل این رقم را در سال ۲۰۱۷ به ۰.۰۲ درصد کاهش داده است.

در حال حاضر اندرویدی ها بیش از ios  باز ها هستند و اکنون بالغ بر 2 میلیارد دستگاه اندرویدی  در جهان وجود دارد در گزارش گوگل به همنی موضوع پرداخته شده که «سال ۲۰۱۷ ما تعداد دستگاه‌های اندرویدی که وصله‌های نرم‌افزاری امنیتی را دریافت کرده‌اند به بیش از ۳۰ درصد افزایش داده‌ایم.»

دیوید کیلیرمارچ، رئیس بخش امنیت اندروید، نیز این سیستم عامل را تایید می کند. جالب است بدانید مدتی است که گوگل در ازای رفع باگ‌های نرم‌افزار اندروید  خود به افراد  داوطلب مبالغی را پرداخت می کند. در واقع از آنجا که سیستم‌عامل اندروید یک پروژه‌ی‌ متن‌ باز است، هر فرد می تواند باگ هایی را در آن کشف کند.

 

نظرات بینندگان