arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

درخواست رئیس اتحادیه جهانی کشتی برای برگزار جلسه مشترک برای میزبانی مجدد ایران

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ به نامه حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران ، اعلام کرد؛ باید جلسه ی در سوییس برگزار شود و درک شفافی از شرایط داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم درستی را اتخاذ کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا از فدراسیون کشتی ، نامه فدراسیون کشتی ایران به خواست محمد رضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای وزارت ورزش و جوانان و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک برای اعلام آمادگی مجدد فدراسیون کشتی به منظور میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی، بدلیل عدم پذیرش استعفای رسول خادم توسط مجمع به اتحادیه جهانی کشتی ارسال شد.


لالوویچ در نامه ای که خطاب به حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی مواردی را با توجه به تمامی مکاتبات قبلی اعلام کرد.


وی در این نامه آورده است : ما از سوی کمیته المپیک ایران مطلع شدیم که مجمع عمومی فدراسیون کشتی ایران 21 اسفند برگزار شده و این مجمع استعفای رسول خادم را نپذیرفته و این موضوع در نامه ارسالی فدارسیون کشتی در 23 اسفندماه تایید شده است .


رئیس اتحادیه جهانی در ادامه با چند سوال اعلام کرده است که هنوز چند سوال در مورد فدراسیون کشتی یران بی پاسخ مانده که این سوالات به شرح زیر است : با توجه به این موضوع، سوالات زیادی بی پاسخ باقی مانده، آیا خادم پذیرفته است که همچنان رییس فدراسیون باقی بماند؟ اگر مجمع عمومی و کمیته ملی المپیک شما وی را به عنوان رییس در نظر دارند، چرا این نامه توسط خادم امضا نشده است؟ وضعیت شورای فنی آزاد و فرنگی که استعفا داده اند، چگونه است؟ آیا آنها دوباره ابقا شده اند؟ حضور تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی آیوا (آمریکا) چه می شود؟


لالوویچ در این نامه یادآوری کرد ، که بعد از دریافت پاسخ نامه 18 اسفندماه از طرف از سوی بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی به سوالات اتحادیه، مبنی بر تایید استعفا رییس فدراسیون و وضعیت مبهم حامی مالی ، بدلیل آماده نکردن سالن مسابقات توسط اداره کل ورزش خوزستان، اتحادیه جهانی کشتی به همه کشورهای مربوطه در خصوص لغو شدن مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی اطلاع داده است. 


براین اساس این فدراسیون ها اقدام فوری در اصلاح برنامه و لغو کردن پرواز خود کردند پس برنامه ریزی دوباره، هزینه اضافی و غیرمنتظره را موجب می شود و همانطور که متوجه هستید برای ما (اتحادیه جهانی کشتی ) بررسی دوباره این تصمیم بسیار دیر است. با این حال همانطور که به کمیته ملی المپیک ایران اعلام شد فدراسیون شما تعلیق و متوقف نشده است و جام جهانی می تواند در اواخر سال در ایران برگزار شود.


رئیس اتحادیه جهانی کشتی معتقد است که باید این وضعیت با مذاکره طی جلسه ایی که در سوییس برنامه ریزی می شود بررسی شود زیرا قبل از برگزاری جام جهانی در ایران لازم است که درک شفافی از وضعیت کشتی ایران داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم درستی در این خصوص اتخاذ کنیم .

نظرات بینندگان