arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

نشست بین المللی حمایت از نیروهای مسلح لبنان در ایتالیا

دومین نشست بین المللی حمایت از نیروهای مسلح و امنیتی لبنان روز پنجشنبه در محل وزارت خارجه ایتالیا در شهر رم برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست بین المللی حمایت از نیروهای مسلح لبنان در ایتالیا

به گزارش ایرنا از رم، نشست یک روزه حمایت از نیروهای امنیتی لبنان با عنوان 'لبنان، ایجاد اعتماد: امنیت برای کشور و منطقه حیاتی است' با حضور سعد الحریری نخست وزیر لبنان و 'انتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل، 'فدریکا موگرینی' نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.
نخست وزیر لبنان در کنفرانس مطبوعاتی این نشست در کنار 'پرنیل دالر کاردل' فرستاده ویژه سازمان ملل برای لبنان گفت: لبنان در تاریخ خود نشان داد که تاکنون هر کمکی که به ارتش و یا نیروهای امنیتی داخلی شده، امن بوده است. ما از کشورهای مختلف کمک دریافت کرده ایم اما هرگز این اتفاق نیفتاد که سلاح هایمان را از دست بدهیم. اینکه سلاح ها به دست حزب اله افتاده است فقط یک مساله تبلیغاتی است که از سوی اسرائیل گفته شده اما هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است و نخواهد افتاد.
'انجلینو الفانو' وزیر خارجه ایتالیا نیز با تاکید بر اهمیت این نشست گفت: تقویت توان ارتش و پلیس لبنان گامی اساسی در حمایت گسترده تر از نهادهای دولتی و برای سیاست تفکیک لبنان از بحران های منطقه است. یقین دارم که این تلاش بین المللی به روحیه گفت وگو و جمع گرایی کمک می کند.
در این نشست یک روزه نمایندگان بیش از 40 کشور و سازمان بین المللی حضور داشتند.
این نشست فرصتی برای حمایت گسترده جهانی از فرآیندی است که توسط دولت لبنان برای تقویت توان و اثربخشی نیروهای مسلح و با هدف حمایت از حاکمیت و استقلال کشور و نهادهای لبنانی برگزار شد.
این کنفرانس بر روی حمایت از ظرفیت سازی نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی داخلی لبنان متمرکز شد. هدف از این نشست تحکیم نقش نهادهای دولتی است که مسئول امنیت کشور هستند. ثبات داخلی و منطقه ای در لبنان از جمله نکاتی است که کارگروه بین المللی حمایت از لبنان (Isg) بر روی ان متمرکز می شود.
این نشست در ماه اکتبر سال 2017 به مناسبت سفر حریری به رم برنامه ریزی شده بود و دومین کنفرانس پس از نشست پاریس در دسامبر 2017 محسوب می شود. کنفرانس بعدی در بروکسل برگزار خواهد شد.
ایتالیا یک شریک بسیار مهم در حمایت از توسعه توان نیروهای مسلح لبنان به شمار می رود و 1100 سرباز از مجموع 10500 نظامی نیروهای حافظ صلح یونیفیل مستقر در لبنان ، ایتالیایی هستند و نخستین کشور در ماموریت یونیفیل در میان کشورهای غربی محسوب می شود.
ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان ، نظارت بر پایان خصومت میان اسرائیل و لبنان و همچنین حمایت از نیروهای مسلح لبنانی مستقر در جنوب کشور است .
شبک**اروپام**461**1392

نظرات بینندگان