arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

گزارش نیویورک تایمز از اتهامات جدید سایبری علیه روسیه /حملات سایبری علیه نیروگاه های آمریکا کار روس هاست ؟!

دولت ترامپ  طی روز پنج شنبه روسیه  را متهم به انجام تعدادی از حملات سایبری که نیروگاه هسته ای آمریکا را هدف قرار داده بود کرده است . حملاتی که خطرناک و مرگبار ارزیابی می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ترامپ  طی روز پنج شنبه روسیه  را متهم به انجام تعدادی از حملات سایبری که نیروگاه هسته ای آمریکا را هدف قرار داده بود کرده است . حملاتی که خطرناک و مرگبار ارزیابی می شوند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیویورک تایمز ؛ دولت ایالات متحده معتقد است هکرهای روسی ، با هدف تخریب نیروگاه های هسته ای ایالات متحده چندین حمله متراکم را بر علیه این کشور ترتیب داده اند.

مقامات ایالات متحده و شرکت های امنیتی خصوصی این حملات را به عنوان یک سیگنال از سوی مسکو می دانند که می تواند تسلیحات بحرانی غرب را در صورت وقوع یک درگیری مختل کند.

آنها معتقدند ؛ در حالی که دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در حال  بررسی است هکرهای روس به رفتارهای متخاصم خود ادامه می دهند. از آغاز سال جاری تا کنون، مهاجمان بعضی از اپراتورها در آمریکای شمالی و اروپا را در معرض حمله قرار داده اند.

به استناد  یک گزارش وزارت امنیت داخلی ایالات متحده که اخیرا  منتشر شده ، هکرهای روسی راه خود را به ماشین هایی با دسترسی به سیستم های کنترل بحرانی در نیروگاه هایی که شناسایی نشده اند نیز باز کرده اند .این در حالی است که هکرها هرگز تا به حال برای خرابکاری یا تعطیل کردن سیستم های کامپیوتری که عملیات های هسته ای را هدایت می کنند وارد عمل نشده بودند.

با این حال، تصاویر کامپیوتری جدید منتشر شده توسط وزارت امنیت داخلی در روز پنج شنبه روشن کرد که هکرهای دولت روسیه آماده هر نوع دستکاری و یا تعطیل نیروگاه های هسته ای آمریکا بوده اند.

اریک چین، مدیر فن آوری امنیتی شرکت سیمانتک(یک شرکت امنیتی دیجیتال) در این خصوص می گوید : "ما اکنون شواهدی یافته ایم که نشان می دهد روس ها به طور کامل روی سیستم های خودکار و زیرساخت های کنترل صنعتی آمریکا نفوذ داشته اند . این دسترسی  به آنها اجازه می دهد به طور موثر برق را قطع کرده یا خرابکاری کنند."

گزارش نیویورک تایمز از اتهامات جدید سایبری علیه روسیه /حملات سایبری علیه نیروگاه های آمریکا کار روس هاست ؟!

سازمان های اطلاعاتی آمریکا شامل وزارت امنیت داخلی و  اف بی آی طی یک سال و نیم اخیر بارها در خصوص حملات هکرهای روس تبار هشدار داده اند .

دیروز نیز هر دو سازمان جزئیات جدیدی را  در این خصوص ارائه دادند. دولت ترامپ از مدتی پیش اقدام به اعمال تحریم علیه افراد و سازمان های روسی  کرده است . این در حالی است که وی خود متهم به همکاری با هکرهای روسی برای پیروزی در انتخابات است .

این نخستین باری بود که دولت آمریکا   به طور رسمی عاملان مهاجم  را منتصب به روسیه خطاب کرد. تا پیش از این دولت هرگز به طور مستقیم و با قطعیت روس ها را متهم نمی کرد و تنها از افراد یا گروه هایی نام می برد که روس تبار هستند.

طی ماه دسامبر، کاخ سفید اعلام کرد کره شمالی حملاتی خصمانه علیه دولت آمریکا ترتیب داده است . حملاتی که حتی بخشی از آن بریتانیا و سیستم سلامت این کشور را تحت تاثیر قرار داد.

ماه گذشته  نیز روسیه متهم به  ترتیب دادن حمله NotPetya به اوکراین در ماه ژوئن شد. حمله ای  که  از بزرگترین حملات سایبری در اوکراین به حساب می آید و به تجزیه و تحلیل سازمان های دولتی و سیستم های مالی کشور مرتبط می شد.تا کنون ترامپ هیچگاه به طور رسمی در خصوص حملات روسیه سخن نگفته است .

با این وجود مشخص است که گروه هایی که حملات به تاسیسات  انرژی ایالات متحده را انجام داده اند،  با سازمان های اطلاعاتی روسیه ارتباط دارند. شایان ذکر است که ظاهرا  این گروه ها از دو گروه هک که درگیر انتخابات بودند متفاوت هستند.

این نشان می دهد که حداقل سه عملیات سایبری روسیه به طور جداگانه علبه ایالات متحده در حال انجام است :

یکی متمرکز بر سرقت اسناد از کمیته ملی دموکرات و سایر گروه های سیاسی

دیگری  توسط یک  موسسه که به عنوان آژانس تحقیقاتی اینترنتی شناخته می شود و از رسانه های اجتماعی برای برهم خوردن اختلاف و تقسیم  اطلاعات استفاده می کند

و تلاش سوم  که شامل آسیب رسانی به زیرساخت های کشورهای آمریکایی و اروپایی می شود.

نظرات بینندگان