arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

امام جمعه قم: مسئله حجاب رکن دفاع از حقوق زنان در جامعه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه قم گفت: مسئله حجاب رکن دفاع از حقوق زنان در جامعه است و نمی توان با هنجارشکنی به مقابله با حجاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز ظهر در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 96 در مصلی قدس با اشاره به فضای جامعه در آستانه سال نو عنوان کرد:ایام عید با ماه رجب و عبادت و بندگی همراه است با توجه به سالروز شهادت امام هادی(ع) در عید باید حریم‌ها و حرمت‌ها حفظ شود.

امام جمعه قم افزود:عید فرصتی برای دید و بازدید و صله ‌رحم با خانواده و خویشاوندان است با توجه به اینکه صله ‌رحم عمر را طولانی می کند نسبت به آن اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به برخی از رویدادها تصریح کرد:امروز سالگرد بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعث است که در آن تعداد زیادی از افراد بی گناه کشته شدند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت:26 اسفندماه سالگرد وفات حاج سید احمد خمینی فرزند امام(ره) می باشد وی در وفاداری و دفاع از مرجعیت همواره در صحنه انقلاب حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: 29 اسفند ملی شدن صنعت نفت و یک گام به سمت استقلال کشور بود به برکت انقلاب به استقلال رسیدیم و باید بر روی آن پافشاری کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد:همچنین دوم فرودین سالروز هجمه به فیضیه است تعداد زیادی از طلاب به خاک و خون کشیده شدند و حریم مرجعیت شکسته شد در آن روز طاغوت خواست میدان داری کند اما موفق نشد.

وی در مورد برگزاری اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان گفت:در این اجلاس مهم‌ ترین دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم در فضای جامعه مطرح شد.

امام جمعه قم یادآور شد: تشکیل هیات اندیشه ورز برای رصد مسیر انقلاب به سمت اهداف انقلاب یکی از موضوعات اجلاس در جهت آسیب شناسی انقلاب بود.

وی افزود:رهبر انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری با قرائت آیات قرآنی فرمودند پیامبران مردم را در زمان نگرانی به تقوا دعوت می کردند معظم له در این جلسه فرمودند که بنده مشکلات معیشتی مردم را می‌دانم و اما مشکل حل نشدنی در کشور نداریم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: مسئله حجاب رکن دفاع از حقوق زنان در جامعه است و نمی توان با هنجار شکنی به مقابله با حجاب پرداخت.

وی عنوان کرد: برخی حجاب اجباری را مطرح کرده اند و عده ای که ادعای دانش دارند آن را زیر سوال می برند حجاب از آموزه های دینی است؛ دنیای غرب مبلغ برهنگی است و زن را برای کامجوئی های خود می خواهند .

امام جمعه قم تصریح کرد:حجاب برای آن است که زنان مصون بمانند جامعه انقلابی ما حاضر نیست افکار و رفتار را تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار دهد.

وی در مورد برخی از ناهنجاری های چهارشنبه سوری گفت:این شب به گفته ای عده ای از آئین های باستانی است در حالی که پرتاب نارنجک و فضای رعب و وحشت ربطی به سنت باستانی ندارد و بیماران و مردم را آزار می دهد مسئولان امنیتی نیز باید قاطعانه تر با این نا امنی ها برخورد کنند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:اهانت به سفارت ایران در انگلیس توسط برخی معلوم الحال و ایادی استکبار در منطقه انجام شد.

وی افزود: در این ایامی که بن سلمان مهمان دولت انگلیس بود عده ای خواستند خوش رقصی برای مهمانشان انجام بدهند از این رو پرچم ایران را در سفارت پایین کشیدند اگر چه چهره آنان شناخته بود اما شناخته تر شد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد:این اقدامات محکوم است، مظلوم نمایی تشییع انگلیسی موضوعیت ندارد . مسئولان باید طبق قانون آن را پیگیری کنند.

وی بیان کرد:شیعه انگلیسی مبارزه با نظام انقلاب و رهبری را یک وظیفه شرعی و دینی می داند این مسائل ربطی به دین و تشیع ندارد و به این بهانه انجام می شود.

برچسب ها: قم
نظرات بینندگان