arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

کره شمالی آزمایش راکتور هسته ای جدید خود را تایید کرد

در حالی که برخی مسئولان کره جنوبی صبح امروز از تحرک در نیروگاه اتمی 'یانگ بیون' کره شمالی خبر دادند یکی از رسانه های پیونگ یانگ دقایقی پیش آزمایش راکتور هسته ای جدید این کشور را تایید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که برخی مسئولان کره جنوبی صبح امروز از تحرک در نیروگاه اتمی 'یانگ بیون' کره شمالی خبر دادند یکی از رسانه های پیونگ یانگ دقایقی پیش آزمایش راکتور هسته ای جدید این کشور را تایید کرد.

به گزارش ایرنا تارنمای 'رودونگ سینمون' روزنامه حزب حاکم بر کره شمالی اعلام کرد آزمایش جدیدترین رآکتور هسته ای کره شمالی با موفقیت به پایان رسیده است اما اشاره ای به اینکه این آزمایش در چه موردی بوده است نکرد.
کارشناسان معتقدند راکتورهای 'یانگ بیون' هم دارای کارکرد تولید برق و هم برنامه تسلیحاتی است.
برخی رسانه های غربی و همچنین کره جنوبی امروز گزارش کردند تصاویر ماهواره‌ای جدید که مورد بررسی کارشناسان غربی قرار گرفته‌ است حاکی است کره شمالی آزمایش‌های مقدماتی مربوط به یکی از راکتورهای هسته‌ای خود را در تاسیسات 'یانگ بیون' آغاز کرده است.
نیروگاه 'یانگ بیون' یکی از فعال ترین نیروگاه های اتمی کره شمالی در سال های اخیر بوده است آمریکا بر این باور است کره شمالی برای ساخت بمب اتمی در این راکتور مواد، تولید و غنی سازی می کند.
رویترز نیز در گزارشی آورده است برخی از کشورهای غربی تصاویری بدست آورده اند که نشان می دهد برخی از فعالیت ها در راکتورهای اتمی این نیروگاه انجام شده است.
پیشتر نیز رسانه موسوم به 38 آمریکا که اخبار مربوط به کره شمالی را پوشش می دهد در گزارشی مدعی شده بود کره شمالی در حال تولید پلوتونیوم برای ساخت بمب های اتمی بیشتر است.
گزارش رسانه های غربی در این باره دقیقا در شرایطی منتشر می شود که سران دو کره خود را برای یک دیدار تاریخی در اواخر ماه آوریل امسال آماده می کنند و تا دو ماه دیگر پیش بینی شده است دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی ملاقات و گفت و گو کند.
اکنون تحلیلگران در حال بررسی این تصاویر هستند که گفته می شود شاید فعالیت های مذکور مربوط به تولید برق باشد و یا ممکن است به ساخت تسلیحات هسته ای ارتباط پیدا کند.
در همین حال به دلیل آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی از سال 2009 میلادی به این طرف بازرسی هایی از راکتورهای اتمی کره شمالی انجام نداده است، غربی ها اطلاعات دقیقی در باره فعالیت های هسته ای این کشور ندارند.
با این وصف رسانه های غربی می گویند کره شمالی دستکم 20 تا 60 سلاح اتمی دارد و تصاویر اخیر را هم اواخر ماه گذشته میلادی بدست آورده اند.

برچسب ها: کره جنوبی
نظرات بینندگان