arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

عمار حکیم: اجازه نمی دهیم عراق آوردگاه اختلافات منطقه‌ای شود

'سید عمار حکیم' رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رهبر جریان حکمت ملی گفت: اجازه نخواهیم داد عراق آوردگاه اختلافات منطقه‌ای شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عمار حکیم:اجازه نمی دهیم عراق آوردگاه اختلافات منطقه‌ای شودبه گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم عصر جمعه در مراسم روز شهید عراق و نیز سالگرد شهادت آیت الله سید محمدباقر حکیم گفت: عراق امروز دارای ملتی است که آمادگی رویارویی با چالش های آینده را دارد. 


وی اظهار داشت: این فرصت در اختیار ما است که در ردیف کشور‌ها و دولت‌های توسعه یافته قرار بگیریم. 


رئیس جریان حکمت ملی عراق در خصوص تحولات منطقه ای افزود: عراق یک کشور محوری و نقش آفرین است و چنین نیز باقی خواهد ماند.


حکیم با بیان اینکه ما می‌خواهیم درهای عراق در سطح منطقه‌ای باز باشد، اظهار داشت: نه برقراری روابط با برادران ایرانی و ترک ناپسند است و نه تقویت روابط با برادران عرب خیانت محسوب می شود، همانطور که برقراری روابط با جامعه بین المللی مشکل زا نخواهد بود. 


رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با تاکید بر اینکه ملی گرایی، ما را به ایجاد روابط حسنه با دیگران فرا می‌خواند، تصریح کرد: ما از تلاش‌های کشورهای دوست و برادر برای ایجاد رابطه با عراق و همچنین تجدید روابط بر اساس منافع، دغدغه‌ها و چالش‌های مشترک، استقبال می‌کنیم.


حکیم با ذکر این نکته که ما جزیره‌ای دور افتاده در اقیانوس نیستیم، بلکه مردم کشوری هستیم که در مواجهه با شرایط منطقه‌ای پیرامون خود دلیر و بی‌باک است، خاطرنشان کرد: هر کشوری که قدمی مثبت به سوی عراق بردارد، شاهد علاقه وافر عراق برای ایجاد و تحکیم روابط و حمایت از چنین روابطی خواهد بود.


رئیس جریان حکمت ملی عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سیاسی و اجتماعی عراق گفت: جوانان را در مرحله پیش رو فراموش نخواهیم کرد و آنان نقشی فعال و محوری در تشکیل دولت آینده و ساختن حکومت دارند.


عمار حکیم در این مراسم که با حضور هزاران نفر از طیف های مختلف مردمی در محل یادبود شهید شهر بغداد و همزمان در 16 شهر دیگر برگزار شد همچنین یاد و خاطره آیت الله سید محمد باقر حکیم شهید محراب عراق را گرامی داشت. 


وی با تشریح شخصیت و خدمات آن مرحوم به مردم و آرمان های عراق گفت: شهید محراب آموزگار فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بود که از یک دیدگاه اسلامی اصیل برخوردار است. 


حکیم خطاب به جوانان و فعالان سیاسی افزود: همگان به رهبری و نقش محوری شهید محراب در جنبش اسلامی افتخار می‌کنند، اما این شما هستید که مرد عمل به برنامه‌ها و پروژه‌های او هستید و باید راه او را ادامه دهید.


سید محمدباقر طباطبائی حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از علما و مبارزان برجسته عراق بود. 


وی در تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۰۳ سه ماه پس از سقوط صدام پس از اقامه نماز جمعه در حرم امام علی (ع) در نجف اشرف در اثر یک انفجار تروریستی به همراه ۹۵ نمازگزار دیگر به شهادت رسید. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان