arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

یاوری: ادامه همکاری با «کی روش» حرمت ها را از بین می برد

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: «کارلوس کی روش» مربی بسیار بزرگ و توانمندی است اما با توجه به موجودی فوتبال ایران، به اعتقاد من ادامه همکاری با وی حرمت ها را از بین می برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یاوری: ادامه همکاری با «کی روش» حرمت ها را از بین می برد

محمود یاوری در گفت و گو با ایرنا در خصوص درخواست فدراسیون فوتبال ایران از «کی روش» برای تمدید قرارداد تا پایان سال 2019، گفت: ارزش و اعتبار این مربی پرتغالی بسیار زیاد است اما با توجه به حرف و حدیث های چند سال اخیر، به اعتقاد من می توانیم در جام ملت های آسیا با مربیان ایرانی یا دیگر مربیان خارجی حاضر شویم.
وی ادامه داد: کی روش مربی بسیار بزرگی است و در خصوص مساله فنی او نمی توان اظهار نظر کرد. اگر صحبتی می کنم به خاطر ضعف سرمربی تیم ملی نیست و به این دلیل است که ما او را به ایران آوردیم اما نتوانستیم خواسته های او به عنوان مربی درجه یک دنیا را اجرا کنیم.
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال، گفت: شاید برای فوتبال ما بهتر بود به جای هزینه زیاد برای جذب کی روش با آن پول، ابتدا برای این رشته زیر ساخت فراهم می کردیم و سپس به دنبال جذب یک مربی در حد و اندازه های کی روش می شدیم.
وی تاکید کرد: با پول پرداخت شده به او می توانستیم ورزشگاه یا 10 زمین چمن برای تیم های پایه خود فراهم کنیم و این به مراتب بهتر بود.
یاوری اظهار کرد: باز هم تکرار می کنم می توانیم پس از جام جهانی به دنبال مربیان ایرانی یا خارجی دیگر برویم و اطمینان دارم تیم ملی ما با مربی ایرانی هم می تواند قهرمان آسیا شود.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و عضو کمیته فنی فدراسیون در عین حال گفت که هدفش از بیان این مسائل، زیر سئوال بردن توانایی فنی «کی روش» نیست و اظهاراتش برای نماندن او در ایران به خاطر ضعف ساختاری فوتبال ما است.
وی افزود: مطمئن باشید اگر فوتبال ایران نیمی از سخت افزارهای ژاپن یا کره جنوبی را در اختیار داشت با قدرت از لزوم تمدید قرارداد با کی روش حرف می زدم و به اعتقاد من با این شرایط ادامه همکاری با او حرمت ها را زیر سئوال می برد.
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص نظر این کمیته برای تمدید قرارداد با کی روش، اظهار کرد: بارها گفته ام در خصوص کمیته فنی اظهار نظر نمی کنم.
وی در خصوص نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال با انتخاب سرمربی تیم امید، تصریح کرد: همانطور که گفتم من در کمیته فنی نیستم که بخواهم در خصوص این مساله هم اظهار نظر کنم.
یاوری در خصوص اینکه حکم او به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی صادر شده و در ابتدا حضور فعالی هم در این کمیته داشته است، اظهار کرد: حدود 6 ماه است که دیگر به جلسات کمیته فنی نمی روم و از آقایان مسئول فدراسیون فوتبال هم خواهش کردم که به من رخصت دهند تا نام من هم در میان اعضای این کمیته نباشد.

*** هدف باشگاه های فقط حضور در لیگ قهرمانان است
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: پرسپولیس، استقلال و شاید تا حدودی ذوب آهن عملکرد بدی در این مسابقات نداشته اند اما تراکتورسازی با توجه به پتانسیلی که دارد باید با شرایط بهتری وارد این رقابت ها می شد.
وی ادامه داد: تیم های کشورمان نباید فقط با هدف کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در این رقابت ها شرکت کنند زیرا حضور موفق در مراحل گروهی و بعد از آن باید برای آنها مهمتر باشد.

*** فوتبال ایران فراتر از آسیا است
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بزرگترین مشکل فوتبال ایران در سال 96 گفت: سطح فنی فوتبال ایران فراتر از آسیا است اما ضعف فوتبال ایران در سال 96 در ارتباطات بین المللی بود.
وی تصریح کرد: تیم اول قاره آسیا نباید آنقدر در بر قراری ارتباط با مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا ضعیف باشد تا حدی که کشورهای عربی هر تصمیمی می خواهند علیه ما بگیرند.

نظرات بینندگان