arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

نقص فنی دلیل سقوط هواپیمای ATR نیست / هواپیمایی آسمان: هیچ شرکتی نمی‌تواند خلبان را وادار کند که پروازی انجام دهد

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان به پرسش‌های خبرنگار تسنیم درباره دلایل سقوط هواپیمای این شرکت توضیحاتی را ارائه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان درباره دلایل سقوط هواپیمای این شرکت توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش انتخاب؛ حسین علایی با اشاره به سقوط هواپیما تهران- یاسوج در چند روز گذشته و اینکه گفته می‌شود خلبان این هواپیما از سوی مسئولان این شرکت مجبور به پرواز شده است، اظهار داشت: نه تنها در شرکت آسمان، بلکه مسئولان هیچ شرکت هواپیمایی دیگری نمی‌تواند خلبان را وادار کند که پروازی انجام دهد.اگر خلبان بدون هیچ دلیلی هم نخواهد پرواز انجام دهد، پرواز انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت هواپیمایی آسمان پذیرفت که جعبه سیاه هواپیما به فرانسه فرستاده شود؟گفت:موضوع انتقال جعبه سیاه به فرانسه ارتباطی به مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان ندارد بلکه سازمان هواپیمایی کشوری مسئول بررسی دلایل وقوع سانحه است بنابراین مسئولان این سازمان تصمیم می‌گیرند که چگونه سانحه را بررسی کنند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان در جواب به این سوال که آیا تا کنون گزارشی درباره دلایل سقوط هواپیما به شما ارائه شده است، اظهار داشت: دلایل سقوط هواپیما از سوی مسئولان ذیربط رسماً اعلام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قصور خلبان و یا نقص فنی دلیل سقوط هواپیمای تهران به یاسوج بوده است یا خیر؟ تصریح کرد:نقص فنی دلیل سقوط هواپیمای شرکت آسمان نبوده است. هیچ هواپیمایی با نقص فنی پرواز نمی‌کند و امکان چنین چیزی وجود ندارد.

علایی در جواب به این سوال که اخباری منتشر شده مبنی بر این که سازمان هواشناسی نیز به دلیل اعلام وضعیت جویی در سقوط هواپیمای (ATR) قصور داشته است، عنوان کرد:چنین مواردی از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری که مسئول بررسی سانحه است رسماً اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان