arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به تلفظ اشتباه نام موزه لوور در مجلس: سطح سواد نمایندگان از طریق مدرک تحصیلی مورد سنجش قرار می گیرد

کدخدایی گفت: ما باید سعی کنیم در سال جدید در موقع مقرر قانونی اعلام نظر کنیم و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه ها داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس علی کدخدایی در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ در پاسخ به سوال خبرنگار جماران مبنی بر این که در هفته گذشته در جریان استیضاح وزرای دولت عضو هیات رئیسه مجلس چندین بار در تلفظ نام یکی از مشهورترین موزه ها و دانشگاه های جهان دچار مشکل شد و این موضوع یک بار دیگر انتقادها را به سوی شورای نگهبان به جهت عملکردش در نظارت استصوابی روانه ساخت، گفت: سطح سواد نمایندگان را طبق آن چیزی که قانون مشخص کرده است ما از طریق مدرک تحصیلی مورد سنجش قرار می دهیم. در مجلس داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است که ما در این مرود تابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری هستیم و شورای نگهبان در موارد دیگر مربوط به سطح سواد نامزدهای انتخابات مجلس ورود نمی کند.

به گزارش انتخاب؛ وی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار جماران در  مورد اولویت های کاری شورای نگهبان در سال ۹۸ اظهار داشت: چون ما کارمان مربوط به مصوبات است که از طرف مجلس محترم به ما ارسال می شود، اولویت های کاریمان نیز بستگی به مصوبات مجلس دارد و برنامه ای را نمی توانیم اعلام کنیم.

کدخدایی ادامه داد: اما در خصوص آن جیزی که مربوط به خود شورای نگهبان است، می توان گفت ما باید سعی کنیم در سال جدید در موقع مقرر قانونی اعلام نظر کنیم و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه ها داشته باشیم.

منبع : جماران

نظرات بینندگان