arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات در گفت و گو با «انتخاب»:

از ادعای مطرح شده در خصوص «جلسه کارگزاران در منزل نجفی» بی‌خبرم / شهردار تهران، یک روز قبل از علنی شدن استعفا، با دو عضو شورا و جهانگیری جلسه داشت نه با اعضای کارگزاران / حق طبیعی اوست که درباره ادامه کار در شهرداری، با هم حزبی های سابقش تبادل نظر کند / از پشت پرده ها خبر ندارم اما اگر موضوع بیماری جدی نباشد، شورای شهر نباید با استعفای نجفی موافقت کند/ ما هم مثل خاتمی می گوییم «شهردار تهران باید یک شخصیت ملی باشد»

عبدالله ناصری می گوید: اگر بیماری جدید در مورد آقای نجفی، مطرح باشد، این موضوع در زمره مسائل انسانی است که نمی شود بر آن تمرکز نکرد. یعنی اگر واقعیت، بیماری صعب العلاجی بوده و پزشک آقای نجفی را منع کرده باشد، قطعا برای همه احزاب اصلاح طلب، چه حزب اتحاد و چه کارگزاران، سلامتی شخصی آقای نجفی مهم تر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از ادعای مطرح شده «جلسه کارگزاران در منزل نجفی» بی‌خبرم / شهردار تهران، یک روز قبل از علنی شدن استعفا، با دو عضو شورا و جهانگیری جلسه داشت نه با اعضای کارگزاران / حق طبیعی اوست که درباره ادامه کار در شهرداری، با حزب کارگزاران تبادل نظر کند / نجفی از سیاست بازی مبراست / از پشت پرده ها خبر ندارم اما اگر موضوع بیماری جدی نباشد، شورای شهر نباید با استعفای نجفی موافقت کند

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات می گوید این حق دکتر نجفی است که با تشکیلاتی که به آن تعلق داشته مشورت کند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»، پس از استعفای غیرمنتظره محمدعلی نجفی از شهرداری تهران، محمد نعیمی پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مدعی شد: «اخیراٌ افراد موثر حزب کارگزاران سازندگی به منزل آقای نجفی رفته و در آنجا بحث‌های مختلفی مطرح شده است. در آنجا هم بزرگان حزب کارگزاران، معتقد بودند که آقای نجفی بایستی کناره‌گیری کند. معتقدم باید محتوای این جلسه برای همه ملت روشن شود، اینکه چرا این حرف زده شده است.»

عبدالله ناصری در گفت و گو با «انتخاب»، درباره اظهارات این فرد و ادعایش در خصوص جلسه اعضای ارشد حزب کارگزاران در منزل نجفی و توصیه به او برای استعفا، گفت: از جلسه ای که آقای نعیمی پور به آن اشاره کرده اند خبری ندارم. بنده فقط از جلسه روز قبل از علنی شدن استعفای آقای نجفی، خبر دارم که آن هم جلسه بین دو تن از اعضای شورای شهر با آقای نجفی و جهانگیری برگزار و طرح موضوع شده بود نه با اعضای حزب کارگزاران.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: فارغ از موضوع، اگر بیماری جدید در مورد آقای نجفی، مطرح باشد، این موضع در زمره مسائل انسانی است که نمی شود بر آن تمرکز نکرد. یعنی اگر واقعیت، بیماری صعب العلاجی بوده و پزشک آقای نجفی را منع کرده باشد، قطعا برای همه احزاب اصلاح طلب، چه حزب اتحاد و چه کارگزاران، سلامتی شخصی آقای نجفی مهم تر است.

او ادامه داد: از پشت پرده ها خبر ندارم اما معتقدم اگر مسئله بیماری دلیل اصلی نباشد و موضوع دیگری در میان باشد، شدیدا معتقدم به هیچ وجه شورای شهر نباید تن به استعفای ایشان بدهد و حتی اگر لازم باشد آقای نجفی هم باید استعفای خود را پس بگیرند.

ناصری ادامه داد: اما اگر موضوع بیماری جدی باشد و استعفای آقای نجفی پذیرفته شود، درمورد اینکه شهردار آینده چه کسی باشد بهترین و زیباترین تعبیر همان چیزی است که رییس دولت اصلاحات اعلام کرد؛ یعنی شهردار تهران باید یک شخصیت ملی باشد مثل آقای نجفی.

ناصری در پاسخ به سوالی درمورد مشورت نجفی با احزاب مختلف اصلاح طلب درمورد مسائل مختلف و اینکه اعتمادسازی برای چنین مشورتی باید از سوی احزاب انجام بگیرد یا به عکس، گفت: درمورد استعفا و قانع کردن جامعه حتما باید مشورت صورت بگیرد. ولی این حق همه است که فارغ از سیاسی کاری و سیاست بازی، با حزبی که به آن تعلق دارد مشورت کنند.

او گفت: البته آقای نجفی اگرچه جبهه، جناح و خط او مشخص است اما از سیاسی کاری و سیاست بازی مبراست و خود ایشان هم اعلام کرده بود پس از رود به شهرداری این جامه را از تن به درآورده.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان ادامه داد: آقای نجفی اگرچه از حزب کارگزاران ییرون آمده اما به طور طبیعی علقه سیاسی و تشکیلاتی خود را از دست نداده و منطقی نیست که از او بخواهیم مشورت با کارگزاران را انجام ندهد. این حق سیاسی و تشکیلاتی اوست.

از ادعای مطرح شده «جلسه کارگزاران در منزل نجفی» بی‌خبرم / شهردار تهران، یک روز قبل از علنی شدن استعفا، با دو عضو شورا و جهانگیری جلسه داشت نه با اعضای کارگزاران / حق طبیعی اوست که درباره ادامه کار در شهرداری، با حزب کارگزاران تبادل نظر کند / نجفی از سیاست بازی مبراست / از پشت پرده ها خبر ندارم اما اگر موضوع بیماری جدی نباشد، شورای شهر نباید با استعفای نجفی موافقت کند

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات

عبدالله ناصری گفت: حتی اگر فرد دیگری مثلا از اعضای حزب مشارکت یا مجاهدین انقلاب اگرچه هر دو منحل شده اند، برای شهرداری توصیه و انتخاب می شد باز هم هم حق او بود که با اعضای حزب خود با وجود انحلال، مشورت کند، چه برسد به حزب کارگزاران که حزب برقرار و پایداری است.

او ادامه داد: از این رو، حق طبیعی نجفی است که درباره ادامه کار در شهرداری با حزب خود کارگزاران تبادل نظر داشته باشد.

ناصری تاکید کرد: اصلاح طلبان نباید سرمایه رای مردم را از دست بدهند؛ اعضای شورای شهر باید به طور جدی استعفای نجفی را بررسی کرده و اگر جز جمع بندی اخلاقی و سلامت ایشان به نتیجه دیگری برسند، استعفای ایشان را نپذیرند.

نظرات بینندگان