arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

کی‌روش: ۴، ۵ سال است نباخته‌ایم، تیم اول آسیا هستیم ولی شما راضی نیستید! / رفتار حرفه‌ای من را بعد از ۷ سال زیر سوال می‌برید؟/ کنایه سرمربی تیم ملی به شفر و برانکو؛ برادر و فرزندم در کادر نیستند اما شما خوشحال نیستید!

سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت: با در نظر گرفتن دشواری‌ها و مشکلاتی که همیشه داریم، بازیکنان نشان دادند آماده فداکاری برای تیم ملی هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت: با در نظر گرفتن دشواری‌ها و مشکلاتی که همیشه داریم، بازیکنان نشان دادند آماده فداکاری برای تیم ملی هستند

به گزارش انتخاب؛ بعد از پیروزی پر گل ۴ بر صفر تیم ملی ایران مقابل سیرالئون، کارلوس کی‌روش در نشست خبری اظهار کرد: بازی تمرینی خوبی را امروز پشت سر گذاشتیم. جملاتم را این گونه شروع می‌کنم. امروز شاهد نگرش و رفتار خوبی از بازیکنان در تیم ملی بودیم. با در نظر گرفتن دشواری‌ها و مشکلاتی که همیشه داریم، بازیکنان نشان دادند آماده فداکاری برای تیم ملی هستند و این آمادگی را امروز نشان دادند و با سرعت بسیار زیاد، فوتبال خوبی را ارائه کردند.

از سیرالئون تشکر می‌کنم

او ادامه داد: در درجه دوم تشکر بسیار گرم و با محبت به تیم ملی سیرالئون عرض می‌کنم چون سفر طولانی‌ای به ایران داشتند. تنها در شش روز این سفر طولانی را انجام دادند و در اختیار ما بودند و برای بازی تمرینی به ما کمک کردند. باید از تیم ملی فوتبال سیرالئون تشکر کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از طرف فدراسیون فوتبال مطمئن هستم، این سخنان من را تاج هم تاکید می‌کند. باید از کادر تیم ملی تشکر کنم. افرادی که شبانه روز کار کردند. آنها قهرمان‌های پشت صحنه هستند. بدون زحمات کادر اداری امکان برگزاری بازی فراهم نبود. باید از شرکت EVOL و مسئول اجرایی تیم آقای بامداد میرزایی که در شش روز بازی را فراهم کردند تشکر کنم. طبق معمول یکسری افراد فقط صحبت می‌کنند اما ما راهمان را ادامه می‌دهیم.

نمی‌شود همه گمراه باشند و ما فقط باهوش باشیم

کی روش درباره کیفیت تیم ملی سیرالئون و نظرش درباره سطح فنی این تیم و شیوع ویروس ابولا در این کشور و تعطیلی لیگ فوتبال سیرالئون گفت: مطمئنا این گونه نیست چون ما به تنهایی تصمیم نمی‌گیریم. فدراسیون فوتبال ایران، سیرالئون و کنفدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا این مسائل را زیر نظر دارند. این گونه نیست که بقیه افراد گمراه باشند و ما فقط باهوش باشیم. هیچ تهدیدی وجود ندارد. مطمئنا ما از بازی تمرینی امروز رضایت داریم. قدم بعدی ما رسیدن به سطح فوتبال بین‌اللملی است. اگر می‌خواهیم به آن سطح  برسیم و بازیکنان ما حرفه‌ای عمل کنند، باید جلسات تمرینی را به این شکل پشت سر بگذاریم.

شما دوستان هیچ وقت راضی نیستید

او افزود: مطمئنا از این بازی خوشحال هستیم. نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که بازی‌ها به سمت سوی ما برود. وقتی بحرین به ایران آمد، ۷ بر صفر بازی را باخت یا وقتی ایران با برزیل بازی کرد، ۳ بر صفر برد. اگر این طور باشد، برزیل هیچ وقت نباید با ما بازی کند چون سطح فوتبال ما پایین‌تر است. باید از این فرصت‌ها استفاده کرد. باید جلوی این دوگانه‌گرایی را گرفت و حقایق فوتبال ایران را به درستی منعکس کرد. بازی امروز خارج از روزهای فیفا است. به بیش از ۲۰ کشور دنیا برای هماهنگ کردن بازی امروز دعوت‌نامه فرستادیم. سیرالئون آمادگی خود را با بازیکنان داخلی اعلام کرد. آنها می‌خواستند فرایند یادگیری را داشته باشند. ما هم می‌خواستیم یک نوع فوتبال جدید را تجربه کنیم. این اتفاق امروز رخ داد و برای هر دو تیم فوتبال خوبی بود.

کی‌روش تاکید کرد: ما می‌دانیم چطور برنامه‌های پیش روی خودمان را اجرا کنیم. هر روز یک قدم جلو می‌رویم و شما باید از این موضوع رضایت داشته باشید. این گونه به نظر می‌آید که شما دوستان هیچ وقت راضی نیستید. به عنوان تیم دوم به جام جهانی صعود کردیم اما شما راضی نیستید. چهار، پنج سال است، نباخته‌ایم، تیم اول آسیا هستیم ولی شما راضی نیستید.

زحمات فدراسیون را زیر سوال می‌برید؟ دنبال چه هستید؟

او گفت: واقعیت مطلب این است که در ماه‌های گذشته مشکلات زیادی داشتیم  و تهمت‌های بزدلانه به تیم ملی زده شده است. تهدیدهایی که در موبایل‌های ما رخ داده و برای ما ایمیل زدند. شما چه توقعی دارید. دیگر کافی است! باید کمی احترام بگذاریم و به دست آوردی که اتفاق افتاده و به جایگاه امروزمان افتخار کنیم. فرامش نکنیم کمتر از سه ما دیگر جام جهانی شروع می‌شود اما ما هنوز با این جنگ‌های داخلی خودمان و دروغ‌ها و تهمت‌ها روبه‌رو هستیم. آیا شما رفتار حرفه‌ای من را بعد از هفت سال زیر سوال می‌برید؟ آیا زحمات فدراسیون را زیر سوال می‌برید؟ آیا رفتار حرفه‌ای بازیکنان را زیر سوال می‌برید. دنبال چه هستید؟ حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم این است که اجازه دهیم بازیکنان کار خود را به خوبی انجام دهند و باعث خوشحالی فوتبال ایران شوند.

بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از ترکیب تیم ملی داخل ایران هستند

سرمربی تیم ملی درباره این که فکر می‌کند چند درصد از ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی را بازیکنان داخلی تشکیل دهد، اظهار کرد: باید برنامه خودم را توضیح بدهم که چطور تیم ملی را آماده می‌کنیم. تقریبا ۵۵ تا ۶۰ درصد از بازیکنان ما خارج از کشور هستند. بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از آنها داخل ایران هستند. خود ما هم شگفت زده شدیم که در لیگ بلژیک تغییر برنامه رخ داد و کاوه رضایی و رامین رضاییان به تیم ملی آمدند چون لیگ‌های اروپایی به این راحتی برنامه خود را تغییر نمی‌دهند. مرتضی پورعلی‌گنجی و مهدی طارمی از لیگ قطر زودتر آمدند. در حال حاضر با ۳۵ بازیکن کار می‌کنم در هر پست سه بازیکن داریم. پنج دروازه‌بان و ۳۰ بازیکن داریم. لیست ما هنوز باز است. کادر فنی تیم ملی تمام بازی‌ها را می‌بیند. تمام بازی‌ها ضبط می‌شوند و مجددا نگاه می‌کنیم.

لیست ۳۵ نفره تیم ملی یک ماه دیگر اعلام می‌شود

او افزود: تمام اعضای کادر فنی بازی تمام بازیکنان را می‌بینند. در ۳۰ روز آینده لیست ۳۵ نفره ما اعلام می‌شود. لیست ۳۵ نفره ما هنوز بسته نیست و هر ماه امکان اضافه شدن بازیکنی وجود دارد. در تاریخ ۱۵ می ۲۰۱۸ باید لیست ۲۴ نفره ما به فیفا اعلام شود.

کی‌روش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ بازیکن داریم که در خارج از کشور هستند. این به این معنی نیست که همه آنها در لیست ما هستند اما به غیر از آن ۱۶ نفر بقیه بازیکنان از داخل لیگ برتر هستند. بعد از هفت سال و پشت سر گذاشتن تجاربم، بین ۶۰، ۶۵ درصد از لیست ما بسته شده است. خدای نکرده امکان مصدومیت و افت فنی بازیکنان وجود دارد. باید با تک تک بازیکنان تا لحظه آخر کار کنیم. همه آنها مستحق کار و پیشرفت و توسعه هستند. برنامه‌های ما تا خرداد سال آینده به این شکل است.

نمی‌دانم چه چیزی شما را خوشحال می‌کند

او گفت: بعد از هفت سال برای شما یک مثال می‌زنم. وقتی هفت سال قبل به ایران آمدم، یک دروازه‌بان داشتیم. تقریبا بالای ۱۰۰ بازی ملی داشت و گلر دوم هیچ تجربه ملی نداشت. بعد از هفت سال تیم ملی ایران پنج دروازه‌بان آماده دارد که همگی می‌توانند در جام جهانی حاضر شوند. حتی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، اگر رضا قوچان‌نژاد در تیم ملی نبود، همه واهمه داشتند که چه اتفاقی رخ می‌دهد. الان تیم ملی ایران بیش از شش مهاجم دارد. رضایی، علیپور، طارمی، انصاری فرد، آزمون و قوچان نژاد مهاجمان ما هستند اما هنوز هم شما خوشحال نیستید. نمی‌دانم چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. تنها چیزی که شما را خوشحال می‌کند افرادی هستند که در پشت پرده دروغ پراکنی می‌کنند.

دوست داشتم همه رسانه‌ها را به رختکن ببرم

کی‌روش ادامه داد: آقایان از زندگی لذت ببرید. از بازی لذت ببرید. چرا شما کاری که ما در تیم ملی می‌کنیم را انجام نمی‌دهید؟ ما هم خوشحال هستیم. امروز دوست داشتم همه رسانه‌ها را به رختکن ببرم. جا دارد سال نو را هم به شما تبریک بگویم. از آقای جوادی و معتمدکیا خواهش می‌کنم همه اهالی رسانه را به رختکن بیاورند. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. لطفا به داخل تیم ما بیایید. ببیند چقدر ما خوشحال هستیم. بازیکنان حقوق نمی‌گیرند. من هم حقوق نگرفتم. هیچ ایرادی ندارد. می‌خواهید قراردادم را ببینید؟ از معتمدکیا، مدیر رسانه تیم ملی می‌خواهم قراردادم را کپی کند و به شما بدهد. یکسری افراد تهدید می‌کنند که قراردادم را منتشر می‌کنند. قرارداد من مورد تایید فدراسیون فوتبال و فیفا است. فقط خواهش می‌کنم خوشحال باشید. اگر راجع به تعطیلات و مرخصی‌های من سوالی دارید، بپرسید.

کاش کسانی که کنار من هستند، خانواده من بودند

او در پاسخ به این سوال که در فاصله سه ماه تا جام جهانی آیا دغدغه‌ای دارد، گفت: واقعا می‌خواهید بدانید؟ من هیچ دغدغه‌ای ندارم. فقط شما دغدغه دارید چون شما به افرادی که فقط تهدید می‌کنند، گوش می‌دهید. افرادی که حمله‌های بزدلانه انجام می‌دهند. اگر می‌خواهند صحبت کنند، بیایند، رودر رو بنشینیم. اگر راجع به همکارانم و ساختمان مرکز تمرینی تیم ملی می‌خواهید بدانید، می‌توانید امروز و فردا بیایید که توصضحیات شفاف بدهیم. مدارک و تحصیلاتشان را نشانتان می‌دهم. در کادر تیم ملی هیچ برادر، پسرخوانده، پسر عمه، پسر خاله، پسر عمو، پسر دایی و اقوام نزدیکی ندارم. من از ته دل می‌گویم کاش کسانی که کنار من هستند، خانواده من بودند. کاش پسر و برادر من بودند. ما در تیم ملی فوتبال یک خانواده هستیم و مانند یک خاناوده کار می‌کنیم. به تک تک آنها افتخار می‌کنم. ما برادر نیستیم اما مثل برادر کار می‌کنیم. هیچ کدام پسر من نیستند اما کاش پسرم بودند چون خیلی خوب کار می‌کنند و زحمت می‌کشند. آیا شما مطلبی در تضاد با خانواده دارید؟ آقای میرزایی و حمیسی هم از خانواده من هستند.

اگر قول بدهید خوشحال باشید، ما چیزی برای پنهان کردن نداریم

او افزود: اعضای کادر من روزها بین هشت تا ۲۰ ساعت کار می‌کنند. تمام کادر بدون داشتن تعطیلات و آخر هفته کار می‌کنند. اگر کسی با این مطلب که ما اعضای یک خانواده هستیم مشکل دارد، با من مشکل دارد. کاش آقای تاج هم این‌جا بود که همه کنار هم باشیم.

سرمربی تیم ملی درباره این که گفته می‌شود تا جام ملت‌های آسیا با تیم ملی به توافق رسیده است، گفت: تنها چیزی که می‌گویم در درجه اول باعث افتخار من است که آقای تاج این پیشنهاد را به من دادند. چرا که این پیشنهاد معنای بزرگی دارد چون دستاوردها و زحمات ما دیده شده است. الان زمان این است که تمرکز ما روی آماده سازی جام جهانی باشد. قدم به قدم پیش می‌رویم و هر چیزی در زمان خودش اتفاق می‌افتد. از طرف خانواده تیم ملی برای مردم آرزوی سالی خوب دارم. پیام ما را برسانید.

کی‌روش گفت: بزرگ‌ترین آرزوی ما سلامتی و خوشحالی فراوان برای مردم است. آقایان خوشحال باشید. اگر قول بدهید خوشحال باشید، ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. می‌توانید قرارداد من را در مرکز تیم ملی ببینید. خانواده بسیار خوش‌رویی آن جا منتظر شما هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان