arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در مناطق شرقی این کشور آغاز شد

در بخش‌هایی از روسیه مردم به پای صندق‌های رای رفتند تا رئیس جمهوری بعدی خود را انتخاب کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در مناطق شرقی این کشور آغاز شد

مراکز رای گیری در مناطق خاور دور (شرقی‌ترین نقاط) روسیه در ساعت هشت صبح به وقت محلی باز شده‌اند؛ حدود ۹ ساعت بعد در مسکو، پایتخت، مردم به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. رای دهندگان در ۹۷.۳ هزار مرکز اخذ رای در سراسر روسیه به اضافه ۴۰۱ مرکز اخذ رای در خارج از کشور رای خود را به صندوق خواهند انداخت

دفتر مطبوعاتی پلیس مسکو اعلام کرده است، بیش از ۱۷ هزار نیروی پلیس، گارد ملی، شرکت‌های امنیتی ویژه و داوطلبان برای تامین امنیت روند انتخابات تلاش خواهند کرد.

براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی پلیس مسکو، برای تضمین امنیت شهروندان در مراکز اخذ رای و اجرای قانون بیش از ۱۷ هزار نیروی پلیس در کنار نیروهای گارد ملی و نیروهای گارد امنیتی ویژه و پلیس مردمی در مسکو مستقر شده‌اند.

طبق این بیانیه، به منظور تضمین اجرای قانون و امنیت انتخابات پلیس با مقامات اجرایی و سازمان‌های امنیتی دیگر تدابیر عملی و برنامه‌ریزی شده را لحاظ کرده است. تمامی مراکز اخذ رای و اطراف این مراکز توسط بازرسان پلیس با استفاده از وسایل تکنولوژیکی و سگ‌های پلیس کنترل و بررسی شده است.

در صورت پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کنونی روسیه، وی شش سال دیگر زمام امور را در این کشور در دست خواهد داشت.

پوتین به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است. وی هفت رقیب دارد که شامل پاول گرودینین از حزب کمونیست، ولادیمیر ژیرینفسکی از حزب لیبرال دموکرات، کسنیا سوبچاک از ابتکار مدنی، گریگوری یاولینسکی از حزب یابلوکو منتقد سرسخت سیاست‌های پوتین می‌شوند.

شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، همچنین بوریس تیتف از حزب رشد، سرگی بابورین از اتحادیۀ مردمی سراسری روسیه و ماکسیم سورایکین از حزب "کمونیست‌های روسیه" در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

الکسی ناوالنی، مهمترین رهبر مخالفان دولت مسکو، از حضور در انتخابات منع شده است.

قرار است که نتایج مقدماتی عصر یکشنبه اعلام شود.

پوتین ابتدا در سال ۱۹۹۹ نخست وزیر روسیه شد. پس از آن از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به ریاست جمهوری برگزیده شد. وی در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ که مجددا پست نخست وزیری را عهده‌دار شده بود، قانون اساسی را تغییر و دوره ریاست جمهوری را از چهار سال به شش سال افزایش داد. از سال ۲۰۱۲ تاکنون، پوتین مجددا پست ریاست جمهوری را عهده‌دار بوده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان