arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

فیلم/ تصمیم تاریخی فیفا؛ استفاده از «ویدیو چک» در جام جهانی روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

   

فیفا روز جمعه به صورت رسمی تایید کرد که برای اولین بار در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از فناوری ویدو چک استفاده خواهد شد.

هیات بین‌المللی فوتبال، ایفاب (IFAB) به عنوان نهاد قانونگذار این ورزش در جهان اوایل ماه جاری میلادی در نشستی با اکثریت آراء استفاده از فناوری ویدو چک در جریان رقابت های جام جهانی روسیه را مورد تصویب قرار داده بود.

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا که پیشتر این تصمیم را تاریخی توصیف کرده بود روز جمعه به صورت رسمی از اجرایی شدن آن در روسیه خبر داد.

آقای اینفانتینو در جریان یک نشست خبری گفت: «فناوری ویدیو به واقع کمکی است برای داوران و به ما نیز امکان می دهد هر چه بیشتر به شفافیت و عدالت در فوتبال نزدیک شویم.»

طبق قانون فیفا داوران برای اتخاذ تصمیم درست تنها در چهار صورت اجازه مراجعه به این فناوری را دارند. این موارد عبارتند از: تصمیم برای رد یا مردود دانستن یک گل، دادن کارت قرمز، تشخیص دقیق تر یک صحنه برای اعلام پنالتی و تصحیح اشتباه صورت گرفته هنگام مجازات یک بازیکن.

فناوری ویدیو چک پیش از این به صورت آزمایشی در بیست فدراسیون ملی و حدود هزار مسابقه، به خصوص در کشورهای آلمان و ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت و اختلاف نظرهایی را نیز در بین اهالی فوتبال برانگیخت. برخی از منتقدان ایجاد وقفه، از ریتم و سرعت افتادن مسابقه و نیز در اختیار نبودن همزمان اطلاعات برای تماشاگران را از جمله ضعف های مهم این فناوری قلمداد کرده اند. 

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان