arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

جزئیات ثبت نام «طرح ترافیک جدید» تهران / ساکنان محدوده طرح هم باید ثبت‌نام کنند / امکان رزرو سه روز برای تردد

از روز گذشته شنبه ۲۶ اسفندماه ثبت‌نام طرح ترافیک جدید پایتخت آغاز شد اما این ثبت‌نام سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات ثبت نام «طرح ترافیک جدید» تهران / ساکنان محدوده طرح هم باید ثبت‌نام کنند / امکان رزرو سه روز برای تردد

از روز گذشته شنبه ۲۶ اسفندماه ثبت‌نام طرح ترافیک جدید پایتخت آغاز شد اما این ثبت‌نام سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، مردم می‌توانند به سامانه my.tehran.ir مراجعه کرده و ضمن درج اطلاعات حساب کاربری خود در این سامانه ثبت‌نام کنند، مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام تصویر کارت ملی است که حداکثر باید ۲۰۰ کیلوبایت باشد و همچنین تصویر کارت ماشین یا سند مالکیت خودرو که آن هم باید حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد.

شهروندان پس از تکمیل ثبت‌نام در سامانه، امکان شارژ حساب و امکان تردد در محدوده را در صورت وجود ظرفیت خواهند داشت و نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیست.

پس از طی کردن مرحله اول صفحه‌ای برای کاربران ایجاد می‌شود و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، بیماران خاص و معلولان جسمی – حرکتی، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری می‌توانند اطلاعات خود را در این قسمت وارد کنند.

جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر باید تصویر کارت جانبازی یا نامه بنیاد جانبازان و امور ایثارگران که تاریخ اعتبار آن منقصی نشده است و درصد جانبازی هم در آن قید نشده باشد، حداکثر تا ۲۰۰ کیلوبایت در قسمت مربوطه بارگذاری شود و جانبازان باید با در دست داشتن اصل مدارک برای تاییدیه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

همچنین بیماران خاص و معلولان جسمی، حرکتی باید تصویر نامه یا کارت شناسایی بیماران خاص یا معلولان که از سمت بهزیستی یا انجمن‌های مربوطه صادر شده، در صورتی که تاریخ اعتبار آن منقضی نشده باشد در قسمت مربوطه بارگذاری کنند و پس از آن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حالی که اصل مدارک را با خود به همراه دارند مراجعه کنند تا سیر ثبت‌نام تکمیل شود.

خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری نیز می‌بایست تصویر کارت خبرنگاری که تاریخ اعتبار آن منقضی نشده را حداکثر تا ۲۰۰ کیلوبایت در قسمت مربوطه بارگذاری کرده و در حالی که اصل مدارک را در دست دارند می‌بایست به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند تا مراحل تکمیل ثبت‌نامشان انجام شود.

لازم به ذکر است مالکان وانت بارها می‌بایست به سامانه baraneh.tehran.ir مراجعه کرده و تاییدیه اتحادیه خود و مشخصات خودرو و همچنین تاییدیه سازمان حمل و نقل ترافیک را وارد کنند.

مالکان آژانس نیز باید به سامانه taxi-agencg.tehran.ir مراجعه کرده و اطلاعات درخواستی را که اعم از تاییدیه اتحادیه، تاییدیه سازمان حمل و نقل ترافیک و مشخصات مالک و خودرو می‌شود را وارد کنند.

همچنین برای اولین بار در این سامانه برای ساکنان محدوده طرح ترافیک قسمتی ایجاد شده و ساکنان باید تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه دارای کد رهگیری و برچسب هولوگرام را حداکثر تا ۲۰۰ کیلوبایت وارد کرده و در مرحله بعدی ساکنان باید اطلاعات ملک را از روی قبض عوارض نوسازی اخذ و در سامانه وارد کنند و پس از آن نیز با در اختیار داشتن اصل مدارک به دفاتر خدمات الکترونیکی شهر مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، شهروندان پس از ثبت‌نام در سامانه و شارژ حساب شهروندی در هر هفته امکان رزرو سه روز برای تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند و در صورت ارائه مجوز از سوی سامانه می‌توانند تردد کنند.

در پایان هر روز تردد شهروندان مجاز در محدوده بررسی و عوارض پرداختی پس از اعلام ضرایب قانونی محاسبه شده و از حساب شهروندی کسر می‌شود و بدیهی است در صورت شارژ نکردن حساب شهروندی، جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک برای شهروندان اعمال و مبلغ عوارض تردد در صورت بدهی آنها حساب می‌شود.

برچسب ها: طرح ترافیک
نظرات بینندگان