arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

جمهوریخواهان به ترامپ در مورد توقف تحقیقات مربوط به روسیه هشدار دادند

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: سناتورهای جمهوریخواه آمریکا روز یکشنبه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برای متوقف کردن روند تحقیقات فدرال در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده، هشدار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمهوریخواهان به ترامپ در مورد توقف تحقیقات مربوط به روسیه هشدار دادندبراساس این گزارش، سناتورهای جمهوریخواه آمریکا همچنین باز گذاشتن دست «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تحقیق در مورد مداخله روسیه در انتخابات ایالات متحده را برای انجام کارش، حائز اهمیت دانستند.


ترامپ با مراجعه به حساب کاربری توییتر خود، بر شدت انتقاداتش از دایره فدرال تحقیقات و بررسی های رابرت مولر افزوده است.


در همین حال، «جف فلیک» سناتور جمهوریخواه آمریکا که منتقد سرسخت ترامپ بوده است، گفت که به نظر می رسد هدف از سخنان اخیر ترامپ، اخراج مولر است.


وی افزود: نمی دانم تصمیم در مورد مولر چیست، اما به نظر می رسد روند تصمیم گیری (به سوی اخراج مولر) پیش رود و امیدوارم این چنین نباشد، زیرا امکان این کار وجود ندارد. ما در کنگره نمی توانیم این مساله را بپذیریم.


«جان دود» وکیل شخصی ترامپ روز شنبه از «راد روزنشتاین» مقام وزارت دادگستری آمریکا که مسئول نظارت بر عملکرد مولر است، خواست به روند تحقیقات در مورد تبانی روسیه با ستاد انتخاباتی ترامپ پایان دهد.


از سویی «لیندسی گراهام» دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکا با اشاره به حائز اهمیت بودن ادامه فعالیت مولر بدون دخالت سایرین، گفت که بسیاری از جمهوریخواهان آمریکایی نیز با این نظریه موافق هستند.


وی با اعلام اینکه مولر باید بتواند کارش را مستقل از هر گونه نفوذ سیاسی انجام دهد، افزود: من به عنوان یک جمهوریخواه به مردم آمریکا قول می دهم که تضمین می شود مولر بدون هر گونه مداخله ای قادر به ادامه کارش در این زمینه باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان