arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

پوتین رئیس جمهور ماند

کمیسیون مرکزی انتخابات ریاست جمهوری روسیه با اشاره به اینکه تا این لحظه 99.83 درصد آرا شمارش شده، اعلام کرد: ولادیمیر پوتین موفق به کسب 76.6 درصد آرا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسیون مرکزی انتخابات ریاست جمهوری روسیه با اشاره به اینکه تا این لحظه 99.83 درصد آرا شمارش شده، اعلام کرد: ولادیمیر پوتین موفق به کسب 76.6 درصد آرا شده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که همچنان شمارش آرای هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه ادامه دارد،باشمارش بیش از 87.13 درصد آرا مشخص شد که پوتین توانسته رکورد کسب آرا در انتخابات پیشین را هم جابجا کند.
او در دوره گذشته با کسب 45.7 میلیون رای رئیس جمهوری روسیه شده بود و هم اکنون تعداد آرای او از مرز 50 میلیون نفر فراتر رفته است.
هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه از ساعت 22 شنبه (دو روزپیش)به وقت تهران در خاور دور روسیه به خاطر اختلاف ساعت آغاز شد.
انتخابات ریاست جمهوری به شکل رسمی از ساعت 8 به وقت مسکو و 8 و 30 دقیقه به وقت تهران روز یکشنبه در پایتخت روسیه آغاز شد و اواسط شب با انتشار نتایج اولیه (23 درصد آرا) مشخص شد فاصله ولادیمیر پوتین با سایرین به اندازه ای زیاد است که قطعا رئیس جمهور باقی می ماند.
او ساعت 23 در میدان مانژ (میدانی مقابل میدان سرخ) در جمع طرفداران خود حاضر شد و پس از تشکر از آنان به جمع خبرنگاران داخلی و خارج رفت و به پرسش ها پاسخ داد.
برخی از سران کشورهای جهان از جمله رئیس جمهوری چین، چهارمین دوره ریاست جمهوری پوتین را تبریک گفته اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آمار هفت نامزد دیگر انتخابات به شرح زیر است:
گرودینین با 11.8 درصد، ژیرینفسکی با 5.6 درصد، سابچاک با 1.6 درصد، یاولینسکی با 1.0 درصد، تیتوف با 0.7 درصد، سورایکین با 0.6 درصد و بابورین با 0.6 درصد آرا در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

نظرات بینندگان