arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

اعلام حمایت «احمد شفیق» از «السیسی» در انتخابات مصر

در حالیکه کمتر از ۱۰ روز به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر باقی مانده است، «احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر دوره «حسنی مبارک» حمایت خود از «عبدالفتاح السیسی» در این انتخابات را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب «الحرکة الوطنیة»(جنبش ملی) به ریاست احمد شفیق به طور رسمی حمایت خود از عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

حزب مذکور در بیانیه‌ای که در روزنامه «الاهرام» منتشر شد ضمن حمایت از السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری از مصری‌ها خواست تا در این انتخابات شرکت کنند.

در این بیانیه خطاب به مصری‌ها آمده است : «به السیسی آری بگویید به خاطر ثبات، امنیت و آرامش برای وطن و نابودی تروریسم سیاه».

«احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر دوره «حسنی مبارک» است. او در انتخابات سال ۲۰۱۲ که پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک برگزار شد در مقابل رقیب خود «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به گروه اخوان‌المسلمین شکست خورد و پس از آن به امارات رفت.

وی چند ماه قبل در امارات تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری مصر را اعلام کرد که بلافاصله پس از آن مسئولان امارات وی را وادار کردند که این کشور را ترک کرده و به مصر بازگردد و پس از آن نیز شفیق به دلیل تهدید از سوی افسران اطلاعاتی مصر مجبور به عقب‌نشینی از تصمیمش برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر که از روز جمعه در خارج از کشور آغاز شده، طی روزهای 26 تا 28 مارس (6 تا 8 فروردین) در داخل مصر برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم برود، انتخابات طی روزهای 19 تا 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) در داخل کشور و 24 و 26 آوریل(4 تا 6 اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌‌شود.

غیر از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که نامزد انتخابات شده، فقط یک نفر دیگر نامزد شده و او مهندس «موسی مصطفی موسی» رئیس حزب الغد این کشور است. 

 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان