arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

اتحادیه آرایشگران زنانه: خدمات سولار در آرایشگاه های زنانه تخلف است

نایب رئیس اول اتحادیه آرایشگران زنانه با اشاره به کاهش برخی تخلفات در سالن‌های زیبایی اعلام کرد: با توجه به کنترل‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی اگرچه برخی تخلفات کاهش چشمگیری داشته است اما آرایشگرنماها مشکلاتی را برای این صنف ایجاد کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رئیس اول اتحادیه آرایشگران زنانه با اشاره به کاهش برخی تخلفات در سالن‌های زیبایی اعلام کرد: با توجه به کنترل‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی اگرچه برخی تخلفات کاهش چشمگیری داشته است اما آرایشگرنماها مشکلاتی را برای این صنف ایجاد کرده‌اند.

شهربانو عابدی در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: با توجه به اهمیت رعایت بهداشت و سلامتی مراجعین به سالن‌های زیبایی خوشبختانه شاهد کاهش تخلفات خدمات ترمیمی پوست و تاتو بوده‌ایم به این دلیل که طی سال‌های اخیر روند بازرسی‌های ادواری، نا محسوس و سرزده به واحدهای صنفی گسترش یافته است. این درحالی است که رسانه‌ها نیز کمک شایانی در این موفقیت داشته‌اند که جای قدردانی از آن دارد.

عابدی در ادامه افزود: همکاری دقیق و گسترده رسانه‌های باعث شد بانوان اطلاعات بهتری نسبت به خطرات مراجعه به آرایشگاه‌های غیرمجاز داشته باشند و براساس قانون کاهش تقاضا مبنای نزولی شدن تخلف است، گزارشات ثبت اینگونه تخلفات نیز در مراجع قانونی به حداقل خود رسیده است.

این مقام صنفی با اشاره به فعالیت 1500 واحد صنفی مجاز در تهران تأکید کرد: البته نیمه پنهان ماجرا این است که طی همین دوره شاهد گسترش سالن‌های زیرزمینی نیز بوده‌ایم به این دلیل که برخی افراد سودجو که درواقع به آنها آرایشگر نما گفته می‌شود به دنبال ارائه خدماتی نامتعارف و بدون ارتباط به این حرفه داشته‌اند. به‌عنوان مثال این افراد از نام سالن زیبایی سوءاستفاده می‌کنند و بدون اینکه کاری در راستای فعالیت آرایشگری انجام شود، مشغول فعالیت‌هایی نظیر فروش لباس و سولار و غیره می‌شود.

عابدی نقش هموطنان را در کنترل این‌گونه تخلف‌ها که می‌تواند امنیت اجتماعی را هم تحت تأثیر خود قرار دهد بسیار سازنده اعلام کرد و به خبرنگار ما گفت: از بانوان درخواست می‌کنیم هرزمان یا هرمکانی که با این امکان مواجه شدند یا اینکه تبلیغاتی از آنها در دنیای مجازی و واقعی به دستشان رسید اطلاعات مربوطه را به اتحادیه منتقل کنند تا نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

نایب‌رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش مراجعه بانوان به سالن‌های زیبایی مراجعه‌کنندگان باید در نظر داشته باشند بر اساس قانون سالن‌های زیبایی برای خدماتی که مجاز به ارائه آن هستند نرخ نامه‌ای مصوب ندارند و مبنا براساس قیمت‌های رقابتی خواهد بود، اما مراجعین مدنظر داشته باشند سقف و کف ارائه خدمات از سوی اتحادیه تعیین‌شده است و مالکان سالن‌های زیبایی ملزم به نصب این نرخ نامه در معرض دید عموم هستند.

وی تأکید کرد: سالنداران تنها مجاز به ارائه خدماتی هستند که در پروانه کسب آنها به‌عنوان رسته درج‌شده است ازاین‌رو ارائه هرگونه خدمات اضافه یا متفاوت با آنچه اعلام‌شده قطعاً از دید بازرسان اتحادیه و بازرسین اصناف یا وزارت بهداشت دور نخواهد ماند و در صورت مشاهده با آن برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

عابدی معتقد است با توجه به اینکه هیچ نظارتی بر فعالیت آرایشگاه‌های زیرزمینی نیست سلامتی مراجعه‌کنندگان قطعاً در این مراکز مورد تهدید قرار خواهد داشت به این دلیل که مواد مورداستفاده تائید شده نیستند و بهداشت محل آرایشگاه نیز می‌تواند چالش بزرگی برای مراجعین ایجاد کند. به همین دلیل لازم است بانوان تنها به واحدهای مجاز ثبت‌شده – دارای پروانه کسب - در این سایت (www.Eazt.ir) مراجعه کنند.

نایب‌رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه اعلام کرد ساکنان پایتخت می‌تواند شکایت‌های خود از نحوه ارائه خدمات را با مراجعه به سایت اتحادیه که قبلاً معرفی‌شده ثبت کرده یا با شماره تلفن ٢٠-٧٧٦٤٩٠١٩ تماس حاصل نمایند و درعین‌حال می‌توانند تمامی مراحل طرح شکایت خود را نیز به‌صورت حضوری در اتحادیه انجام دهند تا توسط کارشناسان مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظرات بینندگان