arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

تقدیم طرح برگزاری راهپیمایی‌ و تجمعات در مجلس / نماینده مجلس: هیچ قانون و دستورالعمل جامعی برای «اعتراض قانونی» وجود ندارد

نماینده مجلس: در اعتراضات دی ماه ۹۶ همه گفتند قانونی اعتراض کنید. بنده با بررسی قوانین و مقررات جاری کشور متوجه شدم هیچ قانون و دستورالعمل جامعی برای «اعتراض قانونی» وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده مردم تهران در مجلس از تحویل طرح دو فوریتی نحوه برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات به هیات رییسه مجلس خبر داد و افزود: این طرح پس از رسیدگی مجلس به شش طرح دو فوریتی دیگر که قبل از طرح ما در دستور کار مجلس است، رسیدگی می‌شود.

به گزارش انتخاب؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی گفت: گلایه‌ها و انتقادات در داخل نظام یک امر طبیعی است. آیا اینکه مجلس از وزرا سوال می‌کند یا آنان را استیضاح می‌کند یا انتقادات وزرا به مجلس یا بحث‌هایی که بین این دو قوه و قوه قضاییه مطرح است به معنای تقابل مجلس، دولت و قوه قضاییه با یکدیگر است؟ به طریق اولی مردم هم که ولی نعمت ما هستند اگر انتقاد و اعتراضی به عملکرد مسئولان‌شان دارند، می‌خواهند مشکلات و چالش‌هایشان حل شود نه اینکه در مقابل نظام قرار بگیرند.

مازنی ادامه داد: طبقات اجتماعی جامعه ایران از دیدگاه‌ها و مواضع فکری متنوعی برخوردارند به نحوی که برخی طلبکارانه و برخی مسالمت‌آمیز انتقادات و اعتراضات‌شان را بیان می‌کنند اما به هیچ وجه قاطبه جامعه ایران احساس تقابل با حکومت ندارد و متقابلا حکومت نیز احساس تقابل با مردم ندارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: دشمنان ایران از ابتدای پیروزی نظام جمهوری اسلامی در این کشور به دلیل عناد و دشمنی گلایه‌ها، انتقادات و اختلافات معمول در داخل جامعه ایران را تقابل مردم با نظام معرفی می‌کنند.

وی متذکر شد: انتقادات و اختلافات مسئولان با یکدیگر نباید این مفهوم را القا کند که گویا نظام ایران نظامی ناکارآمد است که اراده اصلاح نقایص و کاستی‌ها را ندارد. نباید از انتقادها، اختلاف‌ها و گلایه‌های عمومی از نظام نیز مفهوم «تقابل» استنباط شود.

مازنی با بیان اینکه برای اعتراض‌های قانونی هیچ سازوکار پیش‌بینی شده‌ای در قانون در نظر گرفته نشده است، گفت: در اعتراضات دی ماه ۹۶ همه گفتند قانونی اعتراض کنید. بنده با بررسی قوانین و مقررات جاری کشور متوجه شدم هیچ قانون و دستورالعمل جامعی برای «اعتراض قانونی» وجود ندارد؛ به همین دلیل طرح دو فوریتی نحوه برگزاری راهپیمایی و تجمعات را با ۷۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس کردیم تا اصل ۲۷ قانون اساسی اجرایی شود و مردم بدانند بر اساس چه سازوکاری راهپیمایی و تجمع کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان