arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

پیام تبریک روحانی به مرکل: خواهان تداوم رویکرد آلمان در اجرای کامل برجام هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور کشورمان در پیامی چهارمین دور انتصاب آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم جمهوری فدرال آلمان، را تبریک گفت و تاکید کرد: خواهان تداوم رویکرد سازنده آلمان در اجرای کامل برجام و مقابله با زیاده خواهی نامشروع در این مسیر هستیم.

به گزارش انتخاب؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی چهارمین دور انتصاب آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم جمهوری فدرال آلمان، را تبریک گفت.

متن این پیام تبریک به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم آنگلا مرکل

صدراعظم جمهوری فدرال آلمان

چهارمین دور انتصاب سرکار عالی به عنوان صدراعظم جمهوری فدرال آلمان را صمیمانه تبریک عرض نموده، موفقیت شما را در این مسئولیت خطیر آرزومندم.

بر این باورم روابط دیرینه، دوستانه و سازنده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، فرصت مناسبی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات فیمابین دو کشور در اختیار قرار داده است.

انتظار می‌رود با تکیه بر ظرفیت‌های متنوع موجود و نیز در سایه تجارب ارزشمند سرکار عالی، در دوره جدید نیز شاهد گسترش روزافزون روابط دوجانبه مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک باشیم.

در این زمینه، ضمن احترام به نقش سازنده و تاثیرگذار جمهوری فدرال آلمان در مذاکرات برجام، تداوم این رویکرد را در اجرای کامل و موفقیت آمیز برجام و مقابله با زیاده خواهی نامشروع در این مسیر خواهانم.

همچنین با توجه به تهدیدات فزاینده جهانی در حوزه هایی چون محیط زیست ، تروریسم ، بحران های منطقه ای و یکجانبه گرایی، ادامه مساعی مشترک دو کشور در حوزه های منطقه‌ای و بین المللی نیز امکان پذیر به نظر می رسد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت سرکار عالی و سعادت و سربلندی مردم جمهوری فدرال آلمان را مسالت دارم.

نظرات بینندگان