arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
الشرق الاوسط:

اروپا همچنان مقابل ایران کرنش می‌کند / تحریم‌های پیشنهادی اروپا به ترامپ، یک نمایش بیهوده است؛ این تحریم‌ها بر تعدادی از فرماندهان سپاه و ارتش اعمال می‌شود؛ این افراد اصلا در غرب زندگی نمی‌کنند که تحریم بر آنها تاثیر بگذارد

پیش از دیدار ولی عهد سعودی با رئیس جمهور آمریکا، اقداماتی از سوی اروپا صورت گرفته است که در ظاهر برای محدود کردن ایران اما در واقع با هدف ناکام گذاشتن تلاش امریکا برای فروپاشی توافق هسته ای است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالرحمن الراشد در الشرق الاوسط نوشت: پیش از دیدار ولی عهد سعودی با رئیس جمهور آمریکا، اقداماتی از سوی اروپا صورت گرفته است که در ظاهر برای محدود کردن ایران اما در واقع با هدف ناکام گذاشتن تلاش امریکا برای فروپاشی توافق هسته ای است. سفر بن سلمان به واشنگتن و برکناری تیلرسون نگرانی هایی را در بین دولتهای اروپایی در مورد عزم جدی واشنگتن برای إعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران برانگیخته است، مساله ای که می تواند منجر به از بین رفتن کلی توافق هسته ای شود.

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه در ادامه آورده است: توافق«JCPOA» که در سال 2015 به امضا رسید، دلیل واقعی هرج و مرجی است که امروز در منطقه مشاهده می کنیم. براساس این توافق، تحریمهای ایران برطرف شده و در نتیجه فعالیتهای نظامی آن در منطقه افزایش یافت، علاوه بر اینکه این کشور به تقویت برنامه های موشکی خود ادامه داد، تا بدین وسیله ابزاری برای انتقال سلاح اتمی خود داشته باشد(!)

این توافق به افزایش سیطره ایران منتهی شد، درست برخلاف تصور غرب که گمان می کردند بدین وسیله می توانند سیاستهای ایران را به سمت صلح و و توسعه هدایت کنند.

با روی کار آمدن ترامپ و بن سلمان و اعلام این نکته از سوی هر دو آنها، در خصوص ایستادن در برابر ایران، توافق هسته ای قداست گذشته خود را از دست داد. حال اروپا می تواند همچنان در برابر ایران کرنش کرده و به توافق پایبند باشد، اما در این بین واشنگتن فصل الخطاب و تعیین کننده است.

مشکل اصلی نه در توافق، که در ایران است و ایالات متحده به ناچار برای مقابله با نفوذ ایران در عراق و سوریه، تلاش می کند، در حالی که عربستان در یمن می جنگد تا از خود دفاع کرده و یمن را از انقلابی که توسط ایران حمایت می شود نجات دهد(!)

در این شرایط، اروپا که قصد خطر کردن و ورود به این مقابله ها را ندارد، با مشخص شدن نیت ترامپ و هم پیمانانش در رابطه با از بین بردن توافق، تلاش می کند هر دو طرف را راضی کرده و طرح جدیدی ارائه کند که مبتنی بر محدودیت برنامه های موشکی ایران و فعالیتهای آن در عراق، سوریه و یمن باشد.

اما این طرح که شامل اعمال تحریمهایی در مورد تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش ایران می شود، به نظر نمایشی و بیهوده می آید؛ چرا که این افراد اصلا در غرب زندگی نمی کنند که تحریمها تاثیری بر آنها داشته باشد.

اروپا مخالف تحریم اقتصادی نظام ایران و حزب الله است و هیچ گونه اقدام جدی برای محاصره نظام نمی کند.

ترامپ و بن سلمان قصد نابودی کامل توافق را ندارند، بلکه می خواهند آن را اصلاح کنند تا به 4سال هرج و مرج و جنگ در منطقه پایان دهند(!)

ترجمه:مریم نصرالهی

نظرات بینندگان