arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

مدیر امنیتی فیسبوک اخراج شد/ تلاش های استاموس برای شفاف سازی انتخابات آمریکا نتیجه ای معکوس داد

مدیر امنیتی فیسبوک در شرایطی اخراج شد که این روزها مدیران این شرکت  با اتهاماتی سنگین مثل افشای اطلاعات کاربران به برخی سرویس های جاسوسی روسیه  رو به رو شده اند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر امنیتی فیسبوک در شرایطی اخراج شد که این روزها مدیران این شرکت  با اتهاماتی سنگین مثل افشای اطلاعات کاربران به برخی سرویس های جاسوسی روسیه  رو به رو شده اند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، الکس استاموس رئیس ارشد  امنیت اطلاعات فیس بوک، پس از اختلاف نظر درباره اینکه چگونه شبکه های رسانه های اجتماعی باید از گسترش ناامنی مطلع شوند، اخراج شد . این خبر ابتدا توسط نیویورک تایمز گزارش شد و بعد به طور مستقل توسط رویترز و وال استریت ژورنال نیز تایید شد.

 

استاموس در یک توئیت گفت که او هنوز مشغول به کار است، اما نقش او در  "بررسی خطرات امنیتی در حال ظهور و کار بر روی امنیت انتخابات" حذف شده است.

استاموس یکی از افرادی است که بارها تلاش کرده  به بررسی و افشای فعالیت روسیه در فیس بوک و افزایش مسئولیت شرکت در دنیای تکنولوژی اقدام کند.

وی روز شنبه پس از گزارش نیویورک تایمز در خصوص دخالت ترامپ در جریان انتخابات و سرقت اطلاعات میلیون ها کاربر فیسبوکی ،  چندین بار توییت کرد و خواهان شفاف سازی و باز شدن فضای تحقیقات برای کشف ابعاد این ماجرا شد.

مدیر امنیتی فیسبوک اخراج شد/ نفوذ روسیه در انتخابات آمریکا زیر سر فیسبوک است ؟!

برای مثال او در توییتر نوشت: "مشکلات بزرگی وجود دارد که شرکت های بزرگ فناوری باید در حل آن بهترعمل کنند. ما در مجموع در مورد آنچه که می سازیم و تاثیری که در جهان می گذاریم بیش از حد خوش بینیم .من همیشه احساس کردم که افرادی که روی این مشکلات کار می کنند باید به طور عمومی  با مردم مشارکت کنند. این کار به این معنی است که باید اعتماد سازی نسبت به همکاران و کارفرمایان متعادل شود. "

استاموس نخستین مدیر اجرایی رده  بالا خواهد بود که این شرکت را ترک می کند؛ چرا که اختلاف بر سر اخبار و اطلاعات منتشره توسط فیسبوک محور مجادلات بین او و فیسبوک است .

نظرات بینندگان