arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

اعتراف رژیم صهیونیستی به حمله به تاسیسات هسته ای سوریه

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه برای نخستین بار اسنادی را از طبقه بندی محرمانه خارج کرد که مدعی است تل آویو عامل حمله سال 2007 به تاسیسات هسته ای دیرالزور در شرق سوریه بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعتراف رژیم صهیونیستی به حمله به تاسیسات هسته ای سوریه

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه برای نخستین بار اسنادی را از طبقه بندی محرمانه خارج کرد که مدعی است تل آویو عامل حمله سال 2007 به تاسیسات هسته ای دیرالزور در شرق سوریه بوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود آن که انگشت اتهام برای حمله به این تاسیسات از سال 2007 تاکنون متوجه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بوده است، اما این نخستین باری است که تل آویو مسئولیت تخریب تاسیسات سوریه و حمله به آن را برعهده گرفته است.


این اقدام پس از آن صورت می گیرد که اسناد ومدارک حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به تاسیسات دیر الزور در سال 2007 از طبقه بندی محرمانه خارج شده است.


سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی علت علنی شدن اسناد مربوط به حمله به تاسیسات هسته ای سوریه را اعلام نکرد اما خبرگزاری فرانسه مدعی است که هدف از این کار هشدار به ایران به دلیل فعالیت هایش در سوریه می باشد.


اسنادی که از طبقه بندی خارج شده اند، شامل تصاویر حمله، یک نوار ویدیویی از فرمانده عملیات و آمار و ارقام از محلی است که می باید هدف حمله قرار می گرفت.


در آن زمان مسئولیت حمله به تاسیسات ادعایی هسته ای سوریه در دیرالزور را «گادی آیزنکوت» رئیس کنونی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به عهده داشته است.


ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه روز چهارشنبه خود مدعی شد: شب پنجم و بامداد ششم سپتامبر 2007 (14و 15 شهریورماه 86)، جنگنده های اسرائیل موفق شدند راکتور هسته ای سوریه را که در مراحل توسعه قرار داشت، تخریب کنند.


براساس اسناد منتشر شده از ارتش رژیم صهیونیستی، عملیات شب پنجم سپتامبر (14 شهریورماه 86) در ساعت 22.30 دقیقه به وقت محلی با چهار فروند جنگنده اف – 16 و چهار فروند جنگنده اف – 15 به محل مورد نظر آغاز شد. این هواپیماها پس از پایان عملیات، چهار ساعت بعد و در ساعت 02.30 بامداد روز بعد به اسرائیل بازگشتند.


براساس اطلاعاتی که از طبقه بندی ارتش رژیم صهیونیستی خارج شده است، آیزنکوت که در آن زمان فرمانده نظامی منطقه شمال سرزمین های اشغالی بوده است، در این ویدیو می گوید: از جزئیات دقیق هدف و ماهیت آن سخن نمی گویم، اما می گویم که در 24 یا 48 ساعت آینده، حملات گسترده ای رخ خواهد داد که البته به احتمال بسیار ناچیز منجر به شعله ورشدن آتش جنگ میان اسرائیل و سوریه خواهد شد.


با وجود آن که دولت سوریه هنوز هم وجود چنین تاسیساتی را تکذیب می‌کند، بازرسان سازمان ملل متحد نیز مدرکی دال بر فعالیت هسته‌ای در سایت ذکر شده در دیرالزور نیافتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان