arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

تصاویر : ذوق‌زدگی ترامپ از فروش میلیاردی سلاح به عربستان در دیدار بن سلمان

رییس جمهور آمریکا گفت: افتخار بزرگی است که ولیعهد در کنار ماست. عربستان سعودی دوست بسیار خوب و خریداری بزرگ از تجهیزات و دیگر چیزهاست و سرمایه گذاری های زیادی نیز در آمریکا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

   رییس ‌جمهور آمریکا در دیدار با ولیعهد عربستان در کاخ سفید مستقیماً ذوق‌زدگی‌اش را از دوشیدن عربستان سعودی ابراز کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ دونالد ترامپ در دیدار محمد بن سلمان در کاخ سفید گفت: عربستان سعودی جزو دوستان بسیار فوق‌العاده ما و از خریداران بزرگ تجهیزات ما بوده است. یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در ایالات متحده متعلق به آنها است. [خطاب به بن سلمان] یکی از  سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شما خرید سهام شرکت‌ها و اقلام مختلف دیگر و تولید شغل برای آمریکایی‌ها است.

وی اضافه کرد: من در ماه می در عربستان سعودی بودم. صدها میلیارد دلار به ایالات متحده بازگرداندیم. ما این را می‌دانیم و آنها هم می‌دانند.

ترامپ سپس با برداشتن چند لوح که خریدهای تجهیزات نظامی توسط عربستان سعودی را نشان می‌داد گفت: اینها بعضی از چیزهایی هستند که فروش آنها مورد تأیید قرار گرفته‌اند و در حال حاضر در حال ساخت هستند و به زودی تحویل عربستان سعودی می‌شوند.

وی با اشاره به تصاویر تسلیحات سفارشی عربستان گفت اینها برای حفاظت از آنها (عربستان) است ولی به دلار اگر بگوییم می شود سه میلیار دلار، پانصد و سی و سه میلیون دلار، پانصد و بیست و پنج میلیون دلار، هشتصد و هشتاد میلیون دلار، ششصد و چهل و پنج میلیون دلار، شش میلیارد دلار، هشتصد و هشتاد و نه میلیون دلار و شصت و سه میلیون دلار؛ اینها برای تسلیحات مختلف است.

ترامپ در حالی که پلاکاردی دیگر را برمی داشت ادامه داد: برخی چیزهایی که در حال حاضر رویشان کار می کنیم که سفارش داده شده و در آینده کوتاه ساخت و تحویل آن شروع می شود، این سامانه است، سیزده میلیارد دلار؛ می بینید که C-۱۳۰ هرکولس که هواپیمای فوق العاده ای است که سه میلیارد و هشتصد میلیون دلار ارزش قرار داد دارد؛ خودروی (زره پوش) بردلی که یک میلیارد و دویست میلیون دلار ارزش قرار داد دارد، پی-۸ پوزیدون که ارزش قرار داد آن یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار است.

ترامپ سپس به بن سلمان نگاه کرد و گفت: این پول‌ها برای شما علف خرس است. محمد بن سلمان هنگام بیان این اظهارات توسط ترامپ، می‌خندد.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

 

نظرات بینندگان