arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

جهانگیری: اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه

اسحاق جهانگیری در جمع مردم روستای گورک گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارهای بزرگی را در سطح منطقه و پس از وقوع زمین لرزه های ۶.۲ ریشتری انجام داده که امروز اولین واحد بازسازی شده در منطقه گورک و کوهبنان تحویل افراد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهانگیری: با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه اختصاص یابد

 اسحاق جهانگیری با اشاره به بازدید رییس جمهور از این مناطق در سفر اخیر خود به استان کرمان اظهار کرد: طبق دستور رییس جمهور قرار است تا تیرماه سال جاری تمامی ۲۰۰ واحد مدنظر بازسازی شده در منطقه گورک به مردم زلزله زده تحویل داده شود که خوشبختانه روند اقدامات به گونه ای است که تا پایان تیرماه به همه مردم این منطقه مسکن دائمی تحویل داده خواهد شد. در سال ۸۳ شاهد زلزله ای با مقیاس کمتر نسبت به زلزله سال ۹۶ روبرو بودیم که شاهد تلفات جانی و مالی بسیار زیادی بودیم اما با بازسازی های صورت گرفته در این منطقه امروز با کمترین خسارات مالی و بدون تلفات جانی در زلزله ای با ریشتر بالاتر از سال ۸۳ مواجه شدیم.

به گزارش انتخاب؛ معاون اول رییس جمهور گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته و با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان اختصاص یابد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان منابع به استان کرمان تخصیص داده شده است.

اهم اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

* کارهای توسعه ای و زیربنایی بسیاری خوبی در روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است. بازسازی واحدهای مسکونی روستاهای کشور یکی از برنامه های جدی دولت یازدهم و دوازدهم بوده به طوری که سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی می شوند که در قالب این طرح تاکنون ۲ میلیون خانه استحکام بخشی شده اند.در این شرایط چاره ای جز ایمن سازی و استحکام بخشی را نداریم و در این راستا باید نظام بانکی، دولت، مردم و مسئولین پای کار بیایند تا بتوانیم علی رغم وجود منابع محدود مالی در یک دوره زمانی تعیین شده شاهد بازسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای کشور باشیم.

*در ابتدای دولت یازدهم تنها ۱۴ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند که تنها در این دولت ۱۱ هزار روستای کشور گازرسانی شدند ضمن آنکه در تمامی روستاهای کشور شاهد وجود اینترنت پرسرعت هستیم که نشان از توجه ویژه این دولت به مناطق روستایی است.

جهانگیری: با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه اختصاص یابد

نظرات بینندگان