arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

احتمال وزش باد شدید در تهران / شمال کشور بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره عبور موج بارش از کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گفت: پیامد این موج بارشی، بارش باران و رعدوبرق به همراه وزش باد در شمال و شمال غرب است؛ اواخر وقت امروز وزش باد در تهران، قم، البرز و قم ایجاد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره عبور موج بارش از کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گفت: پیامد این موج بارشی، بارش باران و رعدوبرق به همراه وزش باد در شمال و شمال غرب است؛ اواخر وقت امروز وزش باد در تهران، قم، البرز و قم ایجاد می‌شود.

به گزارش انتخاب؛ احد وظیفه درباره وضعیت جوی روزهای آتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر جوی نسبتاً آرام در غالب نقاط کشورمان حکمفرماست و آسمان غالب نقاط آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی ساعات آتی و تا اواخر وقت امروز، شاهد وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین و قم خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز چهارشنبه شاهد عبور موج کم دامنه تراز میانی از روی شمال غرب کشور خواهیم بود که پیامد آن بارش باران و رعد و برق به همراه وزش باد در برخی استان‌های شمالی و شمال غرب خواهد بود.

به گفته وظیفه، بارش باران پراکنده در روز چهارشنبه برای استان‌های آذربایجان‌ها، اردبیل، سواحل شمالی خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در اواخر وقت امروز شاهد شمالی شدن جریانات هستیم، گفت: این شمالی شدن جریانات موجب کاهش دما و بارش‌های پراکنده باران در سواحل خزر می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: دریای خزر نیز در اواخر وقت امشب و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود و باید مسافران تمهیدات لازم را مدنظر قرار دهند.

وظیفه با بیان اینکه موج بارشی در روز پنجشنبه نیز برخی نقاط را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: طی روز پنجشنبه نیز استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات البرز شرقی با بارش باران و رعد و برق مواجه می‌شوند؛ سایر نقاط نیز جوی پایدار و آسمان آفتابی را خواهند داشت.

وی افزود: در اواخر وقت شنبه و در یکشنبه نیز موج کم دامنه‌ دیگری از شمال غربی عبور می‌کند که پیامد آن بارش باران و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارش‌ طی این مدت برای استان‌های آذربایجان‌ غربی و کردستان خواهد بود.

وظیفه افزود: طی روز یکشنبه باد شدید در کشور عراق به‌وقوع می‌پیوندد که احتمال برخاستن گرد و خاک و ورود آن به خوزستان و ایلام وجود دارد.

وی، شهرکرد با چهار درجه بالای صفر را سردترین و اهواز با 31 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان