arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

پوتین نوروز را تبریک گفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی نوروز را به مردم روسیه تبریک گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، پیام نوروزی پوتین روز چهارشنبه در تارنمای اینترنتی کاخ کرملین منتشر و در آن گفته شده است: این جشن عالی که از قرن ها پیش بجای مانده ، بخش مهم و جداناپذیر و میراث تاریخی، فرهنگی و معنوی بسیاری از اقوام ساکن کشور ما محسوب می شود که با بیدارشدن بهار طبیعت و تزکیه نفس و نو شدن حیات همراه است.


در ادامه پیام آمده است: مایه خوشحالی است که سنت دیرینه نوروز با دقت از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و امروز همانند صدها سال پیش در شهرها و روستاها مردم به گردش و تفریح می پردازند. 


وی افزود: استادان ماهر و زبردست نیز آثار هنری خود را به نمایش می گذارند و در هر خانه نیز غذاهای سنتی طبخ می شود و با آن از مهمانان با آغوش باز پذیرایی می شود. 


پوتین در ادامه نوشت: بدیهی است که در این روزها رسم است که به نیاکان و رفتگان فکر کرد و به مستمندان و افراد نیازمند کمک و از انان حمایت و پشتیبانی کرد. 


رئیس جمهوری روسیه در پایان پیام نوروزی خود برای همه آرزوی موفقیت، رفاه و کامیابی خانوادگی و برداشت محصول خوب کشاورزی (برای روستائیان) کرده است. 


در سرزمین پهناور روسیه حدود 160 قوم بسر می برند که 39 قوم مسلمان هستند و اکثر آنها نوروز را جشن می گیرند. 


کاخ کرملین در گزارش کوتاه دیگری از پیام تبریک نوروزی ولادیمیر پوتین به روسای جمهوری تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان خبر داده است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان