arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

ترامپ تحریم‌های تجاری علیه چین وضع می‌کند

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه تحریم های جدیدی علیه چین اعلام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه تحریم های جدیدی علیه چین اعلام کند.

به گزارش انتخاب؛ «راج شاه» سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ پس از «تحقیقات در مورد تلاش های اخلال گرانه دولت چین در بازار به منظور سرقت مالکیت معنوی و فناوری های آمریکایی» اقدامات جدیدی را علیه چین اعلام می کند.

پکن نسبت به هرگونه اقدام دولت آمریکا هشدار داده و از ترامپ خواسته است که «احساسی» عمل نکند.

ترامپ چند هفته پیش تعرفه های جدیدی بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا وضع کرد. به دنبال این اقدام، «گری کوهن» مشاور ارشد اقتصادی ترامپ استعفا داد و برخی کشورها هشدار دادند که دست به اقدامات تلافی جویانه خواهند زد.

«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو هشدار داد که آمریکا بیش از پیش با تهدید جنگ تجاری روبرو است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که تحریم چین احتمال بروز دومین جنگ تجاری در ماه های اخیر را افزایش داده است.

کسری تراز تجاری آمریکا در مقابل چین به 375 میلیارد دلار رسیده است. واشنگتن همواره پکن را متهم کرده که شرکت های آمریکایی را تحت فشار قرار می دهد تا اطلاعات تجاری و مالکیت معنوی خود را در اختیار چین قرار دهند.

ترامپ اخیرا در یک تماس تلفنی با همتای چینی خود «شی جین پینگ» با انتقاد از وضعیت روابط تجاری دو کشور، کسری تراز تجاری آمریکا با چین را «غیرقابل‌تحمل» دانست.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت: رئیس جمهوری از تداوم افزایش کسری تراز تجاری آمریکا با چین ابراز تاسف کرد.

کسری تجاری زمانی رخ می‌دهد که میزان واردات یک کشور از میزان صادرات آن پیشی بگیرد.

ترامپ بارها به روابط تجاری آمریکا با چین انتقاد کرده و منتقدان سرسخت سیاست های اقتصادی این کشور را به سمت های مهمی در وزارت بازرگانی و دفتر نمایندگی آمریکا در امور تجاری گماشته است.

وی همچنین بارها از پکن به عنوان «بزرگ ترین دزد مشاغل آمریکایی» یاد کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان