arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

فیسبوک رسوایی سوء استفاده از اطلاعات کاربران را پذیرفت / زاکربرگ: دیوار اعتماد بین فیسبوک و کاربران شکسته شده است

مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیسبوک، اذعان کرده است که این شرکت اشتباهاتی مرتکب شده است که براساس آن شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی میلیونها کاربر فیسبوک و بهره‌برداری کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیسبوک، اذعان کرده است که این شرکت اشتباهاتی مرتکب شده است که براساس آن شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی میلیونها کاربر فیسبوک و بهره‌برداری کرده است.

به گزارش انتخاب؛ کمبریج آنالیتیکا یک شرکت مشاوره سیاسی است که به جزئیات حساب شخصی پنجاه میلیون کاربر فیس بوک بدون اجازه دست یافته و از این اطلاعات برای تاثیرگذاشتن بر مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ استفاده کرده و این اطلاعات را پاک نکرده است.

آقای زاکربرگ گفته است دیوار اعتماد بین فیسبوک و کاربران که اطلاعات خود را با آن به اشتراک گذاشته‌اند، شکسته است.

وی متعهد شده است که یک رشته از تغییرات را به اجرا بگذارد که درنتیجه آنها استفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک برای شرکتهای ثالت سختتر شود.

اظهارات آقای زاکربرگ یک روز پس از آن منتشر شده است که یک کمیته پارلمان بریتانیا از او خواست تا در برابر این کمیته حاضر شود و درباره استفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک توضیح دهد.

دمین کالینز رییس کمیته تحقیق مجلس عوام بریتانیا در باره "اخبار جعلی"، فیسبوک را به گمراه کردن این کمیته متهم کرده است.

در همین حال کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هم گزارش شده که تحقیقات خود را در باره به اصطلاح "دروی" اطلاعات شخصی پنجاه میلیون کاربر فیسبوک برای تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ آغاز کرده است. این کمیسیون نهادی مستقل از دولت است که برای حفظ حقوق مصرف کنندگان آمریکایی فعالیت می‌کند.

کمبریج آنالیتیکا در بیانیه‌ای هرگونه تخلفی را تکذیب کرده است.

پیشتر الیزابت دن هام، کمیسر اطلاعاتی بریتانیا، گفته بود که به دادگاه درخواست مجوز تقتیش دفتر و کامپیوترهای کمبریج آنالیتیکا را داده است.

به گفته معاون مطبوعاتی کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تحقیق در باره این شرکت استقبال کرده وگفته حریم شخصی آمریکایی‌ها باید حفظ شود.

فیسبوک همکاری با شرکت آنالیتیکا را فعلا به حال تعلیق در آورده است.

منبع : بی بی سی

نظرات بینندگان