arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

جانسون: شعار «اسد باید برود» قابل اجرا نیست

وزیر امور خارجه انگلیس اعتراف کرد که دیگر برکناری رئیس‌جمهور سوریه از قدرت قابل اجرا نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانسون: شعار «اسد باید برود» قابل اجرا نیست
وزیر امور خارجه انگلیس اعتراف کرد که دیگر برکناری رئیس‌جمهور سوریه از قدرت قابل اجرا نیست.

به گزارش انتخاب؛ «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس به کمیته امور خارجه مجلس عوام انگلیس تصریح کرد که شعار «اسد باید برود» دیگر قابل اجرا نیست.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، جانسون روز چهارشنبه (دیروز) گفته است، در حالیکه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه ممکن است از مجازات برای مرگ غیرنظامیان این کشور هراس داشته باشد اما شعار «اسد باید برود» دیگر قابل اجرا نیست.

وی در اینخصوص اینگونه گفت: «این ترس از مجازات است که ممکن است قدرتمندتر از هرچیز دیگری باشد اما شعار قدیمی اسد باید برورد به طور قطع در حال حاضر دیگر کارساز نیست».

این مقام انگلیسی بر توانمندی رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد و افزود که اسد در حال حاضر 75 درصد از جمعیت سوریه و 50 درصد از قلمرو این کشور را تحت کنترل دارد و بهترین مسئله «گردهم آمدن در میز (مذاکره) ژنو و آغاز فرایند راه‌حل یک قانون اساسی جدید برای سوریه است».

بر اساس گزارش اسپوتنیک، شماری از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، خلع اسد از قدرت را یک اولویت می‌دانستند و این در حالی است که روسیه از سال 2015 تاکنون به درخواست دولت دمشق، از اسد حمایت نظامی می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان