arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

اولین آمار از قربانیان حوادث جاده‌ای در بهار 97/ 25 نفر جان خود را از دست دادند

جانشین پلیس راهور گفت: در نخستین روز امسال 23 فقره تصادف فوتی رخ داد و در اثر این تصادفات 25 نفر جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سردار موسی امیری؛ جانشین پلیس راهور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته از اجرای طرح ترافیکی نوروز شاهد افزایش تردد بوده‌ایم، اظهار کرد: به ویژه در محورهای شمالی تردد افزایش بسیاری داشته است.

به گزارش انتخاب؛ وی با اشاره به اینکه در هفت روز گذشته شاهد افزایش 9 درصدی تردد هستیم، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها همچون قزوین، گیلان، قم و خراسان رضوی بیشترین تردد را شاهد بوده‌ایم.

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه فعلاً آمار تصادفات جمع‌بندی نشده است، گفت: البته دیروز که نخستین روز فروردین بود شاهد کاهش تصادفات بودیم و در نخستین روز فروردین 23 فقره تصادف فوتی رخ داده و 25 نفر در تصادفات دیروز جان خود را از دست دادند.

سردار امیری با اشاره به اینکه در تصادفات رخ داده سواری‌ها با 80 درصد بیشترین نقش را داشتند، گفت: همچنین طبق بررسی انجام شده بیشترین علت تصادفات رخ داده مربوط به واژگونی با 47 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: وقوع حدود 50 درصد تصادفات بر اثر واژگونی اصولاً بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی رخ می‌دهد از همین رو به رانندگان توصیه می‌شود که در این باره نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

*کاهش 10 درصدی فوتی‌ها

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی مردم و استراحت رانندگان در بینابین رانندگی در نقاط مختلف افزود: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در ایام نوروز مردم بیشترین همکاری را با پلیس دارند و به دلیل همین همکاری تعداد فوتی‌ها سال قبل در ایام نوروز 10 درصد کاهش یافت.

جانشین پلیس راهور ناجا با توصیه به رانندگان مبنی بر رعایت کامل و دقیق نکات ایمنی در رانندگی به ویژه در ایام نوروز با توجه به افزایش تردد در جاده‌های کشور تصریح کرد: هشدار می‌دهیم، تخلفات حادثه‌ساز موجب توقیف 72 ساعته خودرو بدون اغماض خواهد بود.

سردار امیری همچنین به رفتارهای رانندگی در کشور و تغییر رفتار رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: سال‌های پیش اصلاً بستن کمربند رانندگی فرهنگ‌سازی نشده بود، در حالی که امروز این‌گونه نیست و این فرهنگ جاافتاده است، هرچند که در تلاش هستیم در صندلی‎های عقب نیز کمربند بسته شود.

وی با اشاره به اینکه رشد در تغییر رفتار رانندگی نسلی است، افزود: آنچه مسلم است، طی سنوات گذشته این تغییر محسوس بوده است.

*47 درصد تصادفات جاده‌ای در اثر واژگونی خودرو رخ می‌دهد

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه رفتار مردم در رانندگی نوروز با بقیه روزهای سال متفاوت است و با احتیاط بیشتری انجام می‌شود، تصریح کرد: عامل انسانی بالای 70 درصد در وقوع تصادفات نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم تصادفات ناشی از واژگونی در جاده‌های کشور افزایش پیدا کرده است و 47 درصد از تصادفات به همین علت رخ داده است، گفت: این واژگونی‌ها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

سردار امیری با بیان اینکه عامل دوم در وقوع تصادفات نیز به علت انحراف به چپ بوده است، گفت: این عامل نیز سهم 40 درصدی در تصادفات هفت روز گذشته داشته است و اگر رانندگی لغزشی در این باره داشته باشد، تصادفات رخ به رخ صورت گرفته و بسیار خطرآفرین خواهد بود.

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه مهم‌ترین راهکار برای پایین آوردن تلفات جاده‌ای نیز این است که باید راهکار بلندمدت برای آن اندیشید، افزود: الان تعداد نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور 3 هزار و 400 مورد است.

وی با بیان اینکه اینها شناسایی و صورت‌جلسه شده است، گفت: درخواست ما از راهداری این است که این نقاط باید مشخص شود، اما در مقاطعی باید اینها برطرف و اصلاح شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان