arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

واکنش کرملین به اظهارات «جانسون» درباره تشبیه روسیه به آلمان نازی

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه از تشبیه این کشور به آلمان نازی ازسوی وزیر امورخارجه انگلیس ابراز انزجار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه از تشبیه این کشور به آلمان نازی ازسوی وزیر امورخارجه انگلیس ابراز انزجار کرد.

 

به گزارش انتخاب؛ «دیمیتری پسکوف» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهارات «بوریس جانسون» وزیر امورخارجه انگلیس که جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه را به بازی های المپیک سال 1936 در آلمان تشبیه کرده بود، ناپسند خواند.


شبکه تلویزیونی راشاتودی به نقل از پسکوف نوشت: این اظهارات بوریس جانسون منزجر کننده است، چنین سخنانی شایسته یک وزیر امورخارجه نیست و توهین آمیز و غیرقابل قبول است.


به گزارش خبرگزاری ریانوواستی، بوریس جانسون در نشست کمیته امور بین المللی پارلمان انگلیس، اظهارات یک نماینده مجلس به نام یان «اوستین» که جام جهانی فوتبال روسیه را با بازی های المپیک سال 1936 آلمان تشبیه کرده بود تایید و تکرار کرد.


«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز این تشبیه را غیرقابل قبول خواند و افزود: روسیه برای مبارزه با نازیسم میلیون ها نفر از اتباع خود را از دست داد.


وی افزود: اگر در مساله مسمومیت اسکریپال به دلیل خودداری دولت انگلیس از ارایه اطلاعات وضعیت مبهم است اما در مورد بوریس جانسون وضعیت فرق می کند و وی با سم نفرت و خشم مسموم شده است.


سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بیهوش بر روی نیمکت مقابل مرکز خریدی در شهر سالزبوری در شمال این کشور پیدا شد.


براساس گزارش رسانه های انگلیسی، حال هر دو وخیم است و مامور پلیسی که اولین بار آنها را پیدا کرد نیز در بیمارستان بستری شده است. اسکریپال 66 ساله در سال 2010 در جریان تبادل جاسوسان میان آمریکا و روسیه، به انگلیس پناهنده شد. در آن معامله، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.


وی که پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود، در سال 2006 به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس و قرار دادن هویت جاسوسان روس در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس، به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. لندن می گوید که عوامل مسکو، وی را مسموم کرده اند.


در پی اوج گیری تنش میان روسیه و انگلیس، هر یک 23 دیپلمات طرف دیگر را اخراج کرده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان