arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

فرود آمدن هواپیمای نظامی آمریکایی در الجزایر جنجال برانگیز شد

هفته های اخیر خبرهایی مبنی بر حضور نظامی آمریکا در کشورهای شمال آفریقا به ویژه الجزایر و تونس در رسانه های آمریکایی منتشر شد که با واکنش شدید مردم این کشورها و تکذیب مقام های رسمی مواجه شد اما این بار فرود یک هواپیمای آمریکایی در الجزایر باعث ایجاد جنجال شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرود آمدن هواپیمای نظامی آمریکایی در الجزایر جنجال برانگیز شدبه گزارش انتخاب، شبکه های اجتماعی طی روزهای اخیر تصاویری مربوط به یک فروند هواپیمای هرکولس سی -130 آمریکایی در فرودگاه بین المللی الجزیره (فرودگاه هواری بومدین ) منتشر کردند که این باعث ایجاد سوالات زیادی در خصوص علت فرودآمدن این هواپیما در الجزایر شد و بار دیگر بحث حضور نظامی آمریکا در کشورهای شمال آفریقا و از جمله الجزایر را داغ کرد.


یکی از کاربران فیس بوک در خصوص این خبر نوشت، آمریکایی ها کورخوانده اند، الجزایر مانند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیست که بتوانند در آن بمانند و پایگاه ایجاد کنند.


یکی دیگر از کاربران نیز نوشت، آمریکا هرجا باشد برای مردم آن کشور خطرناک است.


یکی از کابران الجزایری هم نوشت، مقام های الجزایری باید این هواپیما را بازرسی کنند تا ببینند آمریکایی ها چه نوع تجهیزات جاسوسی در این هواپیما دارند.


تارنمای خبری «کل شی عن الجزائر» در این خصوص نوشت، مقام های رسمی الجزایر هنوز توضیحی در مورد علت فرود آمدن این هواپیمای آمریکایی در الجزیره نداده اند و مشخص نیست این هواپیما به دلایل فنی در الجزایر فرود آمده یا اینکه الجزایر مقصد این هواپیما بوده است و از طریق آن محموله ای جابجا شده است.


از سوی دیگر تارنمای خبری شبکه«البلاد»الجزایر در این خصوص به نقل از سفارت آمریکا در الجزایر نوشت،هواپیماهای نظامی آمریکایی به صورت دوره ای و در چارچوب عزیمت به کشورهای دیگر، به دلایل فنی (برای سوختگیری ) در الجزایر توقف می کند .


«روبن هاروتونیان» مسئول روابط عمومی سفارت آمریکا در الجزایر نیز در مصاحبه با تارنمای خبری تی .اس .ای الجزایر،هرگونه حضور نیروهای نظامی آمریکایی در الجزایر را تکذیب کرد و توقف این هواپیما را در الجزایر تنها به دلایل فنی دانست.


تارنمای خبری «الجزائر 1» با اشاره به این موضوع ، نوشت، ژنرال «توماس والدوسر» فرمانده نظامی آمریکا در آفریقا به تازگی در گزارشی در مجلس سنا، الجزایر را از جمله کشورهای شمال آفریقا دانست که آمریکا کمترین همکاری نظامی با آن دارد و در عین حال گفت، الجزایر برنامه دقیقی برای مبارزه با گروه های تندرو دارد و فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا پیوسته با ارتش الجزایر در مورد گسترش همکاری های امنیتی گفت و گو می کند.


بر اساس اعلام این تارنمای الجزایری، لیبی در راس اولویت های آمریکا در شمال آفریقا قرار دارد.


الجزایر بر اساس دکترین دفاعی خود، به هیچ کشوری نیروی نظامی اعزام نمی کند و در عین حال مردم الجزایر نیز در خصوص حضور نظامی کشورهای دیگر در خاک این کشور به شدت حساسیت نشان می دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان