arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

قانون بانکداری اسلامی در سال 97اصلاح می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:طرح‌ ها و لوایح اصلاح قانون بانکداری اسلامی در این کمیسیون مراحل نهایی خود را می گذراند و در سالجاری اصلاح انجام خواهد گرفت .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:طرح‌ ها و لوایح اصلاح قانون بانکداری اسلامی در این کمیسیون مراحل نهایی خود را می گذراند و در سالجاری اصلاح انجام خواهد گرفت .

 

به گزارش انتخاب؛ محمدرضا پور ابراهیمی پنجشنبه در نشست با ائمه جمعه شهرستان های کرمان و راور افزود: حل مشکلات اقتصادی در کشور با اصلاح قانون و مقررات نظام بانکی امکانپذیر است که موضوع یاد شده در اولویت نخست این کمیسیون در سال 97قرار دارد .


وی گفت : از سال 1362 تا به امروز قوانین و مقررات بانکی در کشور اصلاح نشده است که از نظر اکثر فعالان اقتصادی و آحاد مردم و مهمتر از همه از نظر مراجع عظام تقلید و علمای دین به واسطه وجود شبهات در عملیات بانکی، بازنگری و بروزرسانی قانون بانکی در کشور بسیار مهم و اساسی محسوب می شود.


نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس با اشاره به اهمیت مباحث فقهی در قانون بانکداری کشور اظهار کرد: بهره گیری از نظرات مراجع عظام تقلید در اصلاح قانون مذکور یکی از موضوعات مهم و اساسی است .


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست های این کمیسیون با مراجع عظام تقلید اظهار کرد: با نشست هایی که با مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد از نظرات تخصصی علما و مراجع، در تصویب قانون بانکداری کشور استفاده شده است.


وی افزود: وضعیت نظام بانکی ما یک چالش برای آینده نظام اقتصادی ایران است و در سا‌لهای اخیر شرایط خاصی را پشت سر گذاشتیم.


وی گفت : قانون عملیات بانکی و قانون اصلاح بانک مرکزی در این کمیسیون در حال بررسی است و طرح‌ ها و لوایح آن نوشته شده و در مراحل نهایی قرار دارد و تا اواسط سال 97 بعد از 33 سال قانون بانکداری اصلاح می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان