arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

فائو:124میلیون نفربه دلیل جنگ و تغییرات اقلیمی در جهان گرسنه هستند

124 میلیون نفر در جهان بخاطر جنگ ها و تغییرات اقلیمی در شرایط بحران غذایی بسر برده و نیاز فوری به یک اقدام بشردوستانه دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فائو:124میلیون نفربه دلیل جنگ و تغییرات اقلیمی در جهان گرسنه هستندبه گزارش انتخاب، شبکه اطلاعات ایمنی مواد غذایی (Fsin) امروز در گزارشی در خصوص امنیت غذایی که در مقر سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد 'فائو' در شهر رم معرفی شد، اعلام کرد: گرسنگی در جهان همواره رو به افزایش بوده و بیش از 124 میلیون نفر در 51 کشور جهان در سال 2017 در شرایط بحران غذایی بسر برده و نیاز فوری به یک اقدام بشردوستانه دارند. 


این گزارش با یادآوری اینکه شمار گرسنگان 11 میلیون نفر نسبت به سال 2016 افزایش یافته است، آمده است: پس از ده ها سال اتخاذ سیاست هایی که منجر به بهبود شرایط شده بود، اکنون تغییرات اقلیمی و جنگ ها باعث افزایش شمار گرسنگان در جهان شده است. شرایط جنگی، عامل اصلی نا امنی غذایی برای 74 میلیون نفر (60 درصد کل) در 18 کشور جهان است که از این تعداد 15 کشور در آفریقا و خاورمیانه قرار دارند. 


این گزارش که همه ساله از سوی یک گروه متشکل از شرکای بشردوستانه بین المللی (Igad, Cilss, Ue, Fao, Ipc, Ifpri, Fews Net, the Global Food Security Cluster, Sica, Unicef, Ocha, Wfp), تهیه می شود از سوی نمایندگان اتحادیه اروپا ، فائو و برنامه جهانی غذا معرفی شد. 


بر اساس این گزارش، در سال 2018 جنگ ها سبب ادامه بحران غذایی در کشورهایی مانند افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، شمال شرق نیجریه، چاد، جنوب سودان، سوریه، یمن، لیبی، منطقه ساحل مرکزی (مالی و نیجر) شدند و یمن احتمالا دچار بیشترین بحران غذایی در جهان شده است. 


بر اساس این گزارش ، 'ناامنی حاد غذایی' زمانی بوقوع می پیوندد که عدم دسترسی به غذا جان افراد را به خطر می اندازد. در حالی که 'گرسنگی مزمن' به شرایطی گفته می شود که در آن فرد دیگر قادر به مصرف غذای کافی برای یک زندگی عادی و فعال در دراز مدت نیست. 


سازمان ملل هر سال تخمینی از شمار گرسنگان در جهان منتشر می کند و بر اساس آخرین گزارش مربوط به اکتبر سال 2017 میلادی، 815 میلیون نفر در جهان دچار گرسنگی مزمن هستند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان