arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷

انقلابی در صنعت خودروهای برقی /جایگاه های شارژ با انرژی خورشیدی

گروه خودروسازی نیسان با یک رجعت مجدد به  سمت باتری های قدیمی EV  بازگشته تا ایده ای انقلابی را اجرا کند. باتری هایی که سال هاست چندان طرفداری ندارند و در حال خروج از چرخه تولید بودند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه خودروسازی نیسان با یک رجعت مجدد به  سمت باتری های قدیمی EV  بازگشته تا ایده ای انقلابی را اجرا کند. باتری هایی که سال هاست چندان طرفداری ندارند و در حال خروج از چرخه تولید بودند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از  دیجیتال ترندز، تا سال ها پیش باتری های سنتی EV  به شدت پر طرفدار بودند. باتری هایی که از سوی اغلب خودروسازان جهان محبوب و کاربردی محسوب می شدند.

اکنون، خودروسازان به طور فزاینده ای به دنبال راه هایی برای استفاده از باتری های هستند که به نوعی  "عمر دوم"  را به وسایل الکتریکی (EVs) اهدا کنند.آن هم زمانی که ظرفیت ذخیره سازی باتری ها، پایین تر از سطح مشخصی است.

انقلابی در صنعت خودروهای برقی /جایگاه های شارژ با انرژی خورشیدی

اما باتری های لیتیوم یونی که این روزها از سوی بسیاری از خودروسازان مورد اقبال قرار دارند فاقد توان شارژ همیشگی هستند . اکنون  شرکت نیسان، همراه با شرکت وابسته خود یعی آر انرژی 4  ، این هفته از تکنولوژی  "Reborn Light"، رونمایی کرده است. یک چراغ خیابانی با انرژی خورشیدی که با استفاده از باتری های قدیمی EV    ماشین های الکتریکی برای ذخیره انرژی اضافی استفاده می کند.

این جایگاه های انرژی 4.2 متر طول دارند و  در طراحی با چراغ برق های معمولی خیابانی شباهت هایی دارند . باتری موجود  در پایه این جایگاه ها انرژی را در  خود نگه می دارد و پنل خورشیدی  که در بالای تیر قرار دارد مسئول جمع آوری انرژی است .

این سیستم خارج از شبکه برق شهری است، بنابراین اگر یک فاجعه مانند  زلزله منبع برق مرکزی برای یک منطقه پر جمعیت را قطع کند، چراغهای نیسان میتوانند با قدرت روشن مانده و شب حادثه زدگان را روشن نگه دارند.

انقلابی در صنعت خودروهای برقی /جایگاه های شارژ با انرژی خورشیدی

نیسان می گوید، اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، این فناوری دارای پتانسیل بزرگی است و روشنایی  . انرژی بخشی تنها اولین گام در تعدادی از کاربردهای متعددی خواهد بود که  ممکن برای باتری های قدیمی EV در نظر گرفته شود.

این شرکت در وب سایت خود می گوید: " امروز، 17 درصد از جمعیت جهان بدون برق زندگی می کنند.باتری و روشنایی مجدد EV توانایی تغییر زندگی مردم در ژاپن و  سایر نقاط جهان را دارد."

نیسان تنها خودروسازی نیست که به فکر استفاده از باتری های قدیمی EV افتاده است . به عنوان مثال،بی ام و نیز از باتری EV برای  100 اتومبیل استفاده کرده تا سیستم ذخیره سازی 2.8 مگاوات ساعت را در یک ایستگاه شارژ در هامبورگ آلمان بسازد .

نظرات بینندگان