arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷

خطیب موقت نماز جمعه تهران: دولت باید همه موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی را بردارد / نقد همه قوا در چارچوب عدل و انصاف باشد

نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خطیب نماز جمعه تهران: دولت باید همه موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی را بردارد / نقد همه قوا در چارچوب عدل و انصاف باشد

نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش انتخاب؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نخستین نمازجمعه سال 97 که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز پیروزی جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه و آمریکا که منافع نامشروع خود را در منطقه و جهان دنبال می‌کند، در سایه پیوند استوار امت اسلامی و رهبری به وجود آمده است.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران گفت: باید دست در دست یکدیگر دهیم و در زیر سایه عمود خیمه انقلاب هماهنگ حرکت کنیم تا به موفقیتهای لازم دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره استقلال و آزادی، اظهار کرد: استقلال سیاسی امروز ملت ایران یک سرمایه بزرگ، گرانبها و دست‌نایافتنی است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران متذکر شد: در 200 سال اخیر بیش از 50 درصد از جغرافیای ایران تجزیه شد و دیدیم که چگونه حکمرانان ناصالح، وابسته و مزدور در مجلس شورای ملی سابق تجزیه کشور را تصویب کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ایران در یک جایگاه فاخر و برجسته‌ای از استقلال قرار گرفته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی آن ذلت دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران به حدی رسیده است که رئیس جمهور آمریکا اظهار می‌دارد که نفوذ منطقه‌ای ایران برای ما مایه نگرانی است.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: این نفوذ، نفوذ منطقه‌ای اسلام و آموزش‌های وحیانی است که به ملت‌های منطقه چون فلسطین، سوریه، عراق و لبنان هویت‌های دیگری داده است.

وی تأکید کرد: هیچ ملتی نمی‌تواند قله‌های بلند و رفیع اقتدار را فتح کند، مگر آنکه به استقلال در معنای واقعی کلمه توجه داشته باشد که ما امروز در منطقه و جهان پرچمدار این استقلال و اقتدار عزت‌بخش هستیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که آزادی در این کشور تأمین شده است اما عده‌ای بی‌انصافی می‌کنند و به دروغ می‌گویند آزادی وجود ندارد، گفت: امروز در کشور ما آزادی فکر، بیان و انتخاب کاملا وجود دارد.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران افزود: به صاحبان قلم، صاحبان فکر و اندیشه‌ورزانی که با مبانی انقلاب زاویه و نقد دارند توصیه می‌کنم که از این کلام مقام معظم رهبری الهام بگیرند و اگر نقدی هم دارند، اصل انصاف را رعایت کنند.

وی در ادامه توصیه‌ای به مسئولان کشور برای آنکه در چارچوب انصاف و عدالت رفتار کنند کرد و گفت: بارها رهبری تبیین فرمودند که در نظام جمهوری اسلامی آزادی فکر، بیان و انتخاب وجود دارد و مسئولان باید مراقب باشند که مبادا از این نقشه‌ی راه گامی فراتر برداشته شود.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: نقد دولت ، دستگاه قضایی ، مجلس و همه حوزه ها باید در چارچوب عدل، انصاف و علم باشد.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سایه التزام به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که برآمده از آموزه‌های دین و قانون اساسی جمهوری اسلامی است و ما باید در این چارچوب قدم برداریم.

وی درباره شعار سال اظهار کرد: تولید ملی در سایه تلاش مبتنی بر دانش، علم و ایمان سه نهاد یعنی تولیدکنندگان، نهاد دولت و ملت محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد: تولیدکنندگان کالا در ایران اسلامی باید کالاهای خود را با بهترین کیفیت، کمترین هزینه تمام شده و در کوتاه‌ترین زمان تولید کنند تا کالای ایرانی، ایران و 15 کشور همسایه را فتح کند و به افق‌های دور راه پیدا کند و این تولید به معنای تولید دانش‌بنیان است.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه بنا بر گفته برخی از استادان فرهیخته دانشگاه صنعت و اقتصاد به دانشگاه فشار نمی‌آورند و حل معضلات خود را از دانشگاه‌ها طلب نمی‌کنند، گفت: صنعتی پیشرو است که با فشارهایش دانشگاه را به حرکت درآورد، همانطور که دفاع مقدس دانشگاه را به سکوی پرش برای خلق قدرت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه صنعت امروز کمترین رابطه را با دانشگاه دارد، اظهار کرد: رابطه صنعت و دانشگاه در سایه مطالبه نهاد تولیدکننده کالا به وجود می‌آید و بنگاه‌های اقتصادی را نمی‌توان بدون عقبه علمی به بنگاهی پیشرو تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه نهاد دولت هم مسئولیت جدی در پیگیری شعار سال دارند، گفت: نهاد دولت به معنای کامل نه دستگاه اجرایی و منظور ما تمام قوای سه‌گانه و همه دستگاه‌هاست که باید در این راستا گام بردارند اما متأسفانه امروز نهاد دولت نه تنها در خدمت اقتصاد ملی نیست، بلکه مانعی فراروی اقتصاد ملی است.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: نهاد دولت باید همه موانع پیش‌روی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد خصوصی را بردارد و زمینه حرکت و پیشرفت در این راستا را فراهم کند.

وی بیان کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید دستورالعملی را برای زیرمجموعه‌های خود صادر کنند، مبنی بر اینکه بطور کلی خرید هر کالای غیرایرانی ممنوع است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: مسئولان و مدیران باید بدانند که حوزه اول تأمین نیاز، تولیدات داخلی است و در کنار این دستورالعمل، در همه نهادها کمیته‌هایی باید با حضور افراد متخصص تشکیل شود تا در صورتی که مدیرانی اعلام می‌کنند به واردات کالاهای خارجی نیازمندند، در آن کمیته بررسی شود که اگر آن نیاز جدی است کمیته فورا اجازه آن را صادر کند، اما اگر کالای خارجی خریداری می‌شود، باید حتما در کنار آن یک پیوست توجیهی قابل دفاع باشد.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ملت هم در برابر تولید داخلی مسئولیت دارند، اظهار کرد: باید اذعان کنیم که خرید کالای خارجی امروز به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شده است که باید این فرهنگ را تغییر داد و همه نگاه‌ها باید معطوف به تولیدات داخلی باشد.

وی افزود: کارآفرینان باید مطمئن باشند که با یک بازار اطمینان‌بخش روبرو هستند و زمانی تولیدات ایرانی در جایگاه فاخر خود قرار می‌گیرد که با هدف صادرات تولید شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطاب به مدیران و کارآفرینان، اظهار کرد: اگر نگاه خود را معطوف به بازارهای خارجی نکنید، زنده نمی‌مانید و بنگاهی اقتصادی می‌توانند زنده بماند و به حیات خود ادامه دهد که با کالاهایی که از کیفیت بهتر، قیمت تمام شده کمتر برخوردار هستند، در بازارهای خارجی رقابت کند.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ملت باید کمتر مصرف کنند تا امکان صادرات کالاهای ایرانی و ورود ارز بیشتر به کشور فراهم شود، خاطرنشان کرد: در ایام سال به خصوص زمستان 750 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کنیم تا امکان صادرات یک متر مکعب برای کشور فراهم نشود که این راه، راه اقتصاد مقاومتی و مسیر عزت و اقتدار ملی نیست و باید نقشه راه خود را تغییر دهیم.

نظرات بینندگان