arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷

توصیه های پلیس برای مقابله با جیب بری در ایام نوروز

پلیس آگاهی در مورد سرقت در نوروز به روش جیب بری هشدار داد و به مسافران توصیه کرد از حمل و جابه‌جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیرضروری خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پلیس آگاهی برای مقابله با جیب بری به مسافران نوروزی هشدار داد.

به گزارش انتخاب؛ پلیس آگاهی در مورد سرقت در نوروز به روش جیب بری هشدار داد و به مسافران توصیه کرد از حمل و جابه‌جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیرضروری خودداری کنند.

از به نمایش گذاشتن محتویات کیف خود در انظار عمومی خودداری کنید.

در اماکن شلوغ بیشتر مراقبت اموالتان باشید.

چنانچه قصد حمل پول نقد دارید، از چک‌های تضمینی بین بانکی استفاده کنید.

مشخصات اموال داخل کیف را ضبط و نگهداری کنید.

چنانچه در اماکن شلوغ احساس می‌کنید، افرادی غیرطبیعی به شما چسبیده یا هل می‌دهند هوشیارتر باشید و مراقبت بیشتری از کیف و محتویات جیبتان کنید.

چنانچه قصد رفتن به محلی را دارید که حمل کیف ضرورت ندارد از بردن کیف خودداری کنید.

سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته و در صورت برخورد با رفتار غیرطبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته باشید.

زمانی که از بانک پول دریافت می‌کنید، حتی الامکان سعی کنید از وسایط نقلیه شلوغ مانند اتوبوس یا ایستگاه‌های تاکسی استفاده نکنید.

از قراردادن پول و اشیای گرانبها در جیب‌های بیرونی البسه خود خودداری کنید.

چنانچه از سوارشدن به خودرو‌های مسافرکش در رسیدن به مقصد استفاده می‌کنید، دقت و هوشیاری لازم را داشته باشید و اگر راننده یا سرنشین اتومبیل از شما خواستند حرکاتی از قبیل درخواست باز و بسته کردن در یا تنظیم آیینه و... انجام دهید، مراقب باشید، چراکه این حرکات معمولا برای انحراف افکار شما و سرقت محتویات جیب مسافران بوده است.

منبع : میزان 

نظرات بینندگان