arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷

رهبر انصارالله: اسرائیل نقش محوری در جنگ یمن دارد

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن جمعه شب ضمن تاکید بر فعالیت و حضور رژیم صهیونیستی در جنگ یمن، افزود: اسرائیلی ها نقشی محوری برای برنامه ریزی و هماهنگی با افسران اماراتی در جنگ یمن ایفا می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، الحوثی در گفت و گو با روزنامه «أخبار الیوم» لبنان ضمن اشاره به روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این موضوع جای شگفتی ندارد چرا که روابط به صورت مخفیانه وجود داشته و اکنون علنی شده است.


رهبر انصارالله از همه ملت های اسلامی و عربی خواست، آگاه باشند که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از هیچ اقدامی در جهت خدمت به صهیونیستها ابایی نخواهند داشت، و آنان تلاش می کنند که تمامی ملت های منطقه را وادار به پذیرش عادی سازی روابط با اسرائیل کنند.


وی ضمن تاکید بر شکست حتمی عربستان در جنگ یمن افزود: همان گونه که سیاست های ریاض در سوریه و عراق راه به جایی نبرد، تلاش سعودی در یمن نیز محکوم به شکست است.


الحوثی در بخش دیگری از گفت و گو خود به جنگ فرسایشی و بدون دستآورد عربستان در یمن اشاره کرد و افزود: عربستان با حماقت تمام ، جنگی را آغاز کرد که این کشور را در معرض انواع بحران های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی قرار داده است، و همانگونه که سیاست های ریاض در سوریه و عراق شکست خورد، این مساله در یمن و بحرین نیز تکرار خواهد شد، چرا که اراده خداوند در راستای یاری رساندن به بندگان مظلوم خود است.


وی در ادامه گفت: آمریکا و انگلیس ذینفعان اصلی در جنگ یمن هستند، چرا که به واسطه این جنگ، و فروش سلاح میلیاردها دلار به دست آورده اند و همین امر نشان می دهد که این کشورها به دنبال پایان یافتن این جنگ نخواهند بود.


رهبر انصارالله یمن درخصوص این که دولت مردمی یمن تا چه میزان حاضر خواهد شد که به طرف دیگر امتیاز بدهد، گفت: بسیار عجیب است که از مردم و ارتش یمن که هدف انواع تجاوز دشمنان قرار گرفته اند و بخش های بزرگی از خاک کشورشان اشغال شده است، خواسته می شود سلاح خود را تحویل دهند، این موضوع، یک خواسته غیر منطقی است.


وی اظهار کرد: مشکل کنونی یمن آن است که نیروهای متجاوز، اقدام به تجهیز داعش، القاعده، گروه های تکفیری و شبه نظامیانی کرده اند تا به نیروهای دشمن در اشغال یمن یاری رسانند، این مساله، مشکل بزرگی است که امنیت و ثبات یمن و دیگر کشورهای همسایه همچون عمان را تهدید می کند.


رهبر انصارالله در پایان گفت: به همین خاطر درخواست برای خلع سلاح ارتش یمن از یکسو و تجهیز داعش و گروه های تروریستی به انواع سلاح و مهمات، تنها یک خواسته ظالمانه خواهد بود.


جنگ ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان در حالی وارد چهارمین سال خود می‌شود که ریاض و همپیمانانش به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته اند و چشم‌انداز روشنی برای پایان دادن به این جنگ فرسایشی وجود ندارد. 


ائتلاف عربی در ششم فروردین ماه 94 به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن، حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان