arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷

تقارن موج رفت و بازگشت مسافران نوروزی از امروز

جانشین رییس پلیس راهور ناجا از آغاز موج نخست بازگشت سفرهای نوروزی و موج دوم آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جانشین رییس پلیس راهور ناجا از آغاز موج نخست بازگشت سفرهای نوروزی و موج دوم آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ سردار امیری در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه بیستون استان کرمانشاه افزود: امروز تقارن ۲ موج رفت و بازگشت سفرها کار پلیس را دشوار می کند و توصیه می‌کنیم رانندگان صبر و حوصله بییشتری داشته باشند.

وی با اشاره به رشد ۱۲ درصدی سفرها در نوروز انسال گفت: طی ۸ روز طرح نوروزی ۵ استان قزوین، گیلان، مازندران، قم، خراسان رضوی و فارس بیشترین ترددها را داشته اند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا به تصادفات سومین روز فروردین اشاره کرد و افزود: روز گذشته ۱۵ فقره تصادف فوتی و ۳۶۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در پی آنها ۱۸ تن کشته و ۴۸۰ تن مجروح شدند. بدین ترتیب در سومین روز سال نو هر ۲ ساعت ۱.۵ نفر کشته و ۴۰ تن مجروح شده اند که جا دارد رانندگان بیش از پیش رعایت کرده و نوروز خود را تلخ نکنند.

وی با بیان این که بیشترین تصادفات سومین روز فروردین در استان های اصفهان، تهران و آذربایجان غربی رخ داده است گفت: همچنان در این روز واژگونی که عمدتا ناشی از خستگی و خواب آلودگی است با ۴۲ درصد بیشترین سهم را در تصادفات فوتی و جرحی به خود اختصاص داد به شکلی که ۸۰ فقره تصادف از شکل واژگونی در روز گذشته داشتیم.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا در پایان به رانندگان توصیه کرد: ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی با توجه به محدودیت ظرفیت جاده و موج بالای سفرهای نوروزی حتما با صبر و حوصله رانندگی کرده و از شتاب و عجله به طور جدی خودداری کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان